۰
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خبر داد:

رسیدگی به بیش از 2 هزار پرونده در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 2 هزار پرونده در 12 هیأت تشخیص و 6 هیأت حل اختلاف، رسیدگی و به صدور رای رسیده است.
12
12
به گزارش چهاربهاران، مهرداد جهاندیده اظهار داشت: با توجه به ضرورت مهارت آموزی نسل جوان استان برای ورود به بازار کار، از ابتدای سال آینده با تعاملی که با دانشگاه‌های استان و اداره کل فنی و حرفه‌ای شکل گرفته است، برای دانشجویان سراسر استان در حین تحصیل برنامه‌های مهارت آموزی و آشنایی با مبانی و مفاهیم کار پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه مهارت ورزی، حلقه مفقوده در حوزه اشتغال است و نیروی کار ماهر در استان یک ضرورت به شمار می‌رود، از اجرای طرح‌های دانش بنیان با همکاری پارک علم و فناوری استان خبر داد و گفت: برای اولین بار در استان از طریق حمایت از تعاونی‌های دانش بنیان، بدنبال تقویت اقتصاد تعاونی هستیم.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: افرادی که متقاضی ایجاد شغل برای خود و دیگران باشند، می‌توانند با ارائه درخواست به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان محل سکونت خود، از تسهیلات مورد نیاز برای راه‌اندازی کسب و کار بهره‌مند شوند.
جهاندیده افزود: معاونت روابط کار این اداره کل بعنوان ابزار قانونی رسیدگی به مناقشات کارگری و کارفرمایی، در ده ماهه سال جاری، بیش از 2 هزار پرونده را در 12 هیئت تشخیص و 6 هیئت حل اختلاف، رسیدگی و به صدور رای رسانده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه ارائه خدمات بیمه‌ای به مردم، یک خدمت ارزشمند و افتخار برای مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شمار می‌رود گفت: هم اکنون در استان 183 هزار نفر بیمه شده اصلی تامین اجتماعی 500 هزار نفر بیمه شده بیمه سلامت هستند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان همچنین از تحت پوشش قرار گرفتن 28 هزار خانوار، توسط صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه این بیمه خدماتی را در خصوص بازنشستگی، ازکار افتادگی و فوت به جامعه هدف خود ارائه می‌کند، با تعامل صورت گرفته با سازمان بیمه سلامت، این افراد نیز بیمه درمان خود را تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به فعالیت 2 هزار و 337 تعاونی در سطح استان گفت: برخی تعاونی‌هایی هم که به حالت نیمه تعطیل و یا تعطیل قرار دارند، در قالب برنامه‌های راهبردی هفت گانه بخش تعاون، درصدد احیا آن هستیم.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب: 423707
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *