۰
معاون وزیر علوم:

دانشگاه دریانوردی چابهار توان تبدیل به قطب بین‌المللی آموزش دریانوردی را دارد

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: توانمندی‌های تخصصی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در ایران بی‌نظیر است و با یک برنامه‌ریزی هدفمند می‌توانیم در آینده نزدیک این دانشگاه را به قطب آموزش دریانوردی در ابعاد بین‌المللی تبدیل کنیم.
1
1
به گزارش چهاربهاران، مجتبی صدیقی در گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد، اظهار داشت: قطعاً کشور به تخصص و توانمندی‌های دانشگاه تخصصی دریانوردی چابهار برای توسعه شتاب‌دار در ابعاد مختلف نیاز دارد که این مهم جایگاه ارزنده این دانشگاه را بر همگان هم در داخل کشور و هم در خارج کشور نمایان می‌کند.
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار بر خلاف سایر دانشگاه‌های کشور، ما با مشکل صندلی خالی و عدم اشتغال فارغ‌التحصیلان مواجه نیستیم.
وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد تمامی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه به واسطه تخصصی بودن و سطح بالای توان علمی و عملی جذب بازار کار شده‌اند و دانشجویان آن پس از اتمام تحصیلات دغدغه اشتغال ندارند، که این امر یک افتخار برای این دانشگاه محسوب می‌شود.
صدیقی ادامه داد: ما آمادگی داریم با تمام توان از دانشگاه دریانوردی چابهار در راستای جذب دانشجویان خارجی به صورت ویژه حمایت کنیم تا سایر کشورهای منطقه نیز از این توان علمی  بهره‌مند شوند و به طور حتم با یک برنامه‌ریزی هدفمند می‌توانیم در آینده نزدیک این دانشگاه را به قطب آموزش دریانوردی در ابعاد بین‌المللی تبدیل کنیم.
معاون وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌ها باید در برطرف کردن مشکلات منطقه موثر باشند و دانشگاهی که به مسائل پیرامون خود بی‌توجه باشد، به خوبی به رسالت خود عمل نکرده است.
وی با اشاره به اینکه عملکرد دانشگاه دریانوردی چابهار در کشور بی نظیر است، افزود: دانشگاه باید دردهای مردم منطقه را با طرح‌های پژوهشی و مطالعاتی برطرف کند.
معاون وزیر علوم همچنین  بر توسعه آموزش عالی از طریق مشارکت مردم و خیرین در دانشگاه‌های کشور تاکید کرد و افزود: دانشگاه‌ها باید از منابع مردمی و خیرین بهترین استفاده را جهت پیشبرد اهداف آموزش عالی کشور برنامه‌ریزی کنند و هر چه این تعامل دانشگاه‌ها با خیرین بهتر و پررنگتر باشد، آن منطقه رشد و توسعه پایدارتری را شاهد خواهد بود.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب: 423682
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *