۰
مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان خبرداد:

صادرات ۵۷۰ تن میگو پرورشی به روسیه وامارت

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان ازصادرات میگو به روسیه و امارت تا پایان سال جاری خبر داد.
12
12
به گزارش چهاربهاران، هدایت الله میرمرادزهی با اشاره به شناسایی 42 هزار هکتار اراضی چابهار و کنارک برای کشت و پرورش میگو گفت: در سال گذشته فقط 221 هکتار اراضی شناسایی شده منطقه گواتر زیرکشت میگو رفته است.

وی افزود : نوع میگو پرورشی وانامی شیشه ای بسیارمورد توجه بازار قرار گرفته و تاکنون 570تن آن به کشورهای امارات و روسیه صادرشده است.
مدیر کل شیلات سیستان وبلوچستان با بیان اینکه طبق مطالعات انجام شده در چابهار و کنارک سالانه سه مرحله برداشت میگو انجام می شود ، تصریح کرد درهرمرحله ازکشت این آبزی600میلیون درآمد به ازای هر20هکتاربه سرمایه گذارمی رسد. به گفته میرمرادزهی درسال جاری 700هکتار از اراضی منطقه گواتر زیرپوشش میگو می رود که رشد قابل توجهی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.
وی با اشاره به توافق سازمان منطقه آزاد چابهار برای احداث استخرهای بتنی پرورش میگو تاکید کرد: در استخرهای خاکی گواتر به ازای هرهکتار2.5تن برداشت می شود واین درحالی است دراستخرهای بتنی با ایجاد عمق وهواده درهرهکتارهفت تن برداشت میگو صورت می گیرد.
مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان پرورش میگو را عاری از هرنوع بیماری دانست وخاطرنشان کرد: با نظارت دامپزشکی و700مرتبه آزمایش های مختلف تاکنون هیچ نوع بیماری درمیگوهای پرورش یافته پیدانشده است.
این مقام مسئول درپایان اظهارداشت:درسال گذشته میگو مولد را ازاستان های ساحلی وارد می کردیم اماامسال 6هزارجفت میگو مولد را درمرکز تکثیر خود آماده کردیم تا آن ها را وارد مرحله جدید کشت درفروردین سال آینده کنیم.
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 423646
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *