۰
مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار خبر داد :

راه اندازی نخستین خط لوله انتقال فرآورده جنوب شرق کشور در چابهار

نخستین خط لوله انتقال فرآورده جنوب شرق کشور از انبار نفت سردار شهید شوشتری چابهار راه اندازی شد.
12
12
مهندس مهدی عاطفی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: با افتتاح خط لوله 14 اینچ از انبار نفت سردار شهید شوشتری به نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار انتقال فرآورده برای نخستین بار در جنوب شرق کشور از طریق خط لوله سوخت‌رسانی محقق شد.
وی افزود: این خط لوله به طول٢٠ کیلومتر از انبار نفت شهید چابهار آغاز می‌شود، نفت‌گاز مورد نیاز نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار را تامین می‌کند.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار با اشاره به حذف تردد روزانه حدود ١٠٠ کامیون نفتکش، کاهش حوادث جاده‌ای درون‌شهری و برون شهری، تداوم در عملیات سوخت‌رسانی و کاهش قطع برق و نیز حذف آثار مخرب زیست محیطی ناشی از حوادث احتمالی حمل سوخت با کامیون را از دستاوردهای اجرای این طرح اعلام کرد.
مهندس عاطفی افزود: پروژه احداث خط لوله ١٤ اینچ انتقال نفت‌گاز به نیروگاه چابهار با ایجاد تاسیسات جانبی شامل یک تلمبه‌خانه واقع در جوار انبار نفت شهید شوشتری چابهار با تلاشها و پیگیری های انجام شده طی روز جاری با حضور مقامات  به بهره برداری رسید.
وی در ادامه گفت: از طریق این خط لوله در هر ساعت ٤٠٠ مترمکعب نفت گاز بدون توقف به نیروگاه چابهار ارسال می‌شود.
وی افزود: هزینه احداث این پروژه ٤٠٠ میلیارد ریال بوده است.

مهندس عاطفی در ادامه با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های عظیم صورت گرفته در منطقه چابهار، گفت: این خط لوله که با هدف تحول اقتصادی و توسعه‌ای احداث شده است، با تامین پایدار برق منطقه از طریق سوخت‌رسانی به نیروگاه چابهار نقش مهمی در تامین زیرساخت‌های مورد نیاز سرمایه‌گذاری در بندر مهم چابهار ایفا خواهد کرد.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب: 423625
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *