۰
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل چابهار:

نشست‌های علمی موجب تعمیق و ترویج علم و آگاهی در فضای دانشجویی می شود

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل چابهار گفت: تعمیق و ترویج علم در فضای دانشجویی از اهداف برگزاری نشست‌های علنی است.
123
123
به گزارش چهاربهاران، دکتر مهدی لقمان نیا با اشاره به اهمیت ایجاد فضای علمی برای دانشجویان برای پرداختن به مسائل اجتماعی و اهتمام برای کاهش آسیب ها در این حوزه اظهار کرد: برنامه هایی توسط گروه علوم  تربیتی دانشگاه برای واکاوی آسیب های اجتماعی و تربیتی در قالب کرسی های آزاد اندیشی، تریبون آزاد و نشستهای علمی تدارک دیده شده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل چابهار، خودکشی را یک آسیب اجتماعی و رفتاری ضد اجتماعی و تهدیدی برای سلامت عموم جامعه دانست و افزود: برای پیشگیری از پدیده خودکشی در جامعه نه تنها برنامه ریزی، هماهنگی و تعامل ملی و بین المللی مورد نیاز است، بلکه ضرورت دارد این برنامه ها بومی سازی شود و در دانشگاه ها بتوان از طریق این نشستها خودکشی را بین دانشجویان تببین کرد
آسیب شناسی مشکلات دانشجویان بر اساس شرایط فرهنگی دانشجویان انجام شود
لقمان نیا با اشاره به این که خودکشی نیز چون هر آسیب اجتماعی دیگری، بین دانشجویان منشا آسیب های دیگر می شود، بیان کرد:  باید علاوه بر شناخت عوامل زمینه ساز آسیب ها، برای ریشه کنی و کنترل بهنگام آن ها، تمهیدات و برنامه هایی را در دانشگاه ها تدوین نمود و راهکارهایی متناسب با شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه پشنهاد کرد و به مرحله اجرا در آورد.
دکتر مهدی لقمان نیا تصریح کرد: با بهره گیری از ظرفیت اساتید جامعه شناسی، روان شناسی به واکاوی این پدیده در دانشگاه ها و بین دانشجویان  اقدام کرد.
نشست علمی و تحلیل روانشناختی خودکشی و جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان به مناسبت هفته پژوهش با حضور صد و ده نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد چابهار در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه با حضور کارشناسان جامعه شناس و روان شناس برگزار شد
در این نشست که با حضور «فرزان»؛ روانشناس و استاد دانشگاه های چابهار برگزار شد، مباحثی از جمله نقش مبانی اعتقادی در کاهش خودکشی، لزوم نظارت دانشگاه بر مراکز مشاوره، مبانی نظری جامعه شناختی و روان شناختی خودکشی، افزایش حمایتهای اجتماعی از دانشجویان و نظارت والدین بر فرزندان و ... مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار گرفت.
انتهای پیام/
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 423596
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *