۰
رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشور بیان کرد:

پرداخت دو سوم حق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از سوی دولت

سومین نشست راهبردی ستاد بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان با حضور رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ،روستاییان و عشایر کشور، معاون سیاسی و اجتماعی و سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع و مدیران استانی صندوق در استانداری برگزار شد.
12
12
به گزارش چهاربهاران، رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ،روستاییان و عشایر کشور اعلام کرد: آمادگی داریم با توجه به محرومیت، استان سیستان و بلوچستان به عنوان استان پایلوت بیمه اجتماعی کشاورزان ،روستاییان و عشایر در کشور انتخاب شود که این مهم مشارکت جدی دستگاههای متولی را می طلبد.
حامدعلی مبارکی اظهار داشت: دولت دو سوم حق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را پرداخت می کند.
وی با اشاره به پرداخت ماهانه 10 میلیارد تومان به مستمری بگیران این صندوق در سراسر کشور اظهار داشت: افزون بر 330 هزار نفر جامعه روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر هستند.
مبارکی با اشاره به افزایش 30 درصدی هزینه خدمات در  سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: با توجه به نرخ بالای جمعیت روستایی استان، وظیفه صندوق ارائه خدمات متناسب با وسعت و پراکندگی استانها است.
وی گفت: بیش از 28 هزار بیمه شده و 134 هزار خانوار مستمری بگیر این استان تحت پوشش این صندوق بیمه ای قرار دارند.
مبارکی ارتقای شاخصهای عدالت اجتماعی و استفاده از قانون هدفمندی یارانه ها را با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان از اهداف صندوق عنوان کرد و گفت: در کشورهای دارای سیستم بیمه ای با خدمات کامل ، دغدغه مردم و سطح ناهنجاریهای اجتماعی و مهاجرت از روستاها رو به کاهش است و برعکس در کشورهای با سطح پایین خدمات ، مهاجرت به شهرها ، ناهنجاری ها و مشکلات افزایش دارد.
رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ،روستاییان و عشایر کشور ، جامعه هدف تحت پوشش صندوق را مناطق روستایی و عشایری، ساکنین شهرهای زیر 20 هزار خانوار، کشاورزان ساکن روستاها، رانندگان حمل و نقل بار برون شهری ساکن شهرهای زیر 20 هزار نفر ، مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی و کارکنان نظام پزشکی اعلام کرد.
مبارکی توسعه نیافتگی ساختار روستاها، خشکسالیهای پی در پی و انجام نشدن آمایش سرزمین را از علل مهاجرت روستاییان به شهرها برشمرد و گفت: شهرستان چابهار بطور نسبی با توجه به موقعیت آن، بالاترین آمار مهاجرت را نسبت به کل کشور دارد که برای ماندگاری در روستاها با برنامه ریزی منسجم سمت و سوی مهاجرت معکوس باشد و تحقق این هدف نیاز به همراهی و همکاری مسئولان دارد.
وی خواستار برگزاری جلسات این ستاد در شهرستانها و بخشها و همکاری دهیاران با صندوق بیمه اجتماعی در راستای جلب مشارکت مردم شد.
وی تنوع در ارائه خدمات، عدم قطع مستمری همسر متوفی، استفاده همزمان همسر بیمه شده متوفی از مستمری تأمین اجتماعی، برقراری مستمری فرزندان مطلقه و احیای حق مددجویان کمیته امداد در سالهای 92 و 93 را از مهم ترین برنامه های اجتماعی و حمایتی اجرا شده صندوق در چند ماهه اخیر عنوان کرد.
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 423589
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *