۰
در بازرسی نامحسوس از ساختمان سازی های چابهار:

۲۰ مورد پرخطر در ساختمان سازی ها شناسایی و ابلاغ شد

۲۰مورد پر خطر و فاقد ایمنی لازم در ساختمان سازی های سطح شهر شناسایی و به کارگاهها ابلاغ شد.
22
22
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهاربهاران، کارشناسان مسؤل بازرسی اداره کار چابهار درگشت نامحسوسی به همراه نمایندگان فرمانداری، شهرداری، راه و شهرسازی و نظام مهندسی از کارگاه های ساختمانی بصورت نامحسوس بازدید کردند.
 کارشناس مسؤل بازرسی اداره کار چابهار در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، گفت: کارگاه ساختمانی واقع در بلوار قدس با زیربنای۹هزار مترمربع فاقد حصار، سرپوش حفاظتی پیاده رو، حفاظ راه پله، پله کان موقت، حفاظ چاله آسانسور، دهانه ی باز، بالابر، سازه نگهبان گود برداری و کلاه ایمنی و لباس کناسب کارگران است.
عبدالباسط خطیب افزود: این موارد بعد از بازرسی اعضای مشترک ادارات مربوطه بصورت شفاهی اعلام شده و ابلاغ کتبی می شود و در صورت ایمن نشدن کارگاه به تجهیزات مورد نیاز به استناد ماده ۱۰۵ قانون کار از ادامه فعالیت ساخت و ساز جلوگیری می شود.
وی بیان کرد: در ادامه بازرسی بصورت سرزده از مجتمع تفریحی گردشگری در حال ساخت پارک بهاران حاشیه دریا بزرگ بازرسی به عمل آمد که سازه فاقد راههای دسترسی مناسب به طبقه بالا بود.
خطیب ادامه داد: سازه بهاران دارای پیمانکار فاقد صلاحیت پیمانکاری و فاقد مسؤل ایمنی و همچنین مجوز پروانه کارو نقشه های ساختمانی مورد تأیید شهرداری موجود نبود.
وی اذعان کرد: وجود کابل های برق بر روی زمین، بی نظمی کف کارگاه از قبیل وجود تیرچه، میلگرد و داربست در محل رفت و آمد و ایمنی نبودن کارگران به کلاه و لباس ایمنی از موارد پر خطر کارگاه بود که در صورت عدم تجهیز از طریق موارد قضایی پلمپ خواهد شد.
کارشناس مسؤل بازرسی اداره کار چابهار خاطرنشان کرد: بعد از بازرسی های انجام شده موارد تخلف و نواقص ایمنی در نظر گرفته شده با ذکر نواقص به کارفرمایان بصورت ابلاغیه در مدت زمان تعیین شده موظف به تجهیز ایمنی کارگاه اند که در صورت تخطی از ابلاغیه به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب: 423562
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *