۰
امام جمعه چابهار در خطبه های نماز جمعه این هفته:

قوه قضائیه باید قانون را برای همه اعمال کند/ در دانشگاه باید فرهنگ انقلابی آموزش داده شود

امام جمعه شهرستان چابهار با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی، و روز قانون گفت: در قانون الهی و اسلامی، همه یکسان هستند و قوه قضائیه باید قانون را برای همه اعمال کند.
123
123
به گزارش چهاربهاران، حجت السلام والمسلمین سید محمد موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته؛ ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول ماه برکت و بخشش و ولادت پیامبر بزرگ اسلام و امام جعفر صادق علیه السلام اظهار کرد: توجه به حیات و ابعاد شخصیتی نبی مکرم اسلام (ص) و الگو قرار دادن آن اسوه اخلاق می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات جوامع اسلامی باشد.
وی افزود: دو ماه محرم و صفر ایام حزن انگیزی را پشت سر گذاشتیم و مردم ما با برگزاری مراسمات و جلسات مظلومیت امام سوم شیعیان را با عزاداری و سینه زنی شایسته پاس داشتند که در اینجا جا دارد از عموم مردم که با برگزاری مجالس سوگواری و گرامیداشت نهضت اباعبدالله الحسین(ع) تشکر و قدردانی نمایم.
وی با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی، و روز قانون بیان کرد: در قانون الهی و اسلامی، همه یکسان هستند سفید و سیاه و ندارند و همه باید به قانون احترام بگذارند تا هرج و مرج صورت نگیرد و قانون اساسی باید در طول دستورات اسلام باشد و منطبق آن باشد. قوه قضائیه باید قانون را برای همه اعمال کند.
خطیب جمعه چابهار، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مسئله حقوق های نجومی، که هنوز مشخص نشده، از قوه قضائیه خواست به این قضایا ورود کند که رهبری و مردم منتظر برخورد هستند.
حجت السلام موسوی در خصوص روز بیمه و روز معلولین افزود: احترام به معلولین باید در جامعه حفظ شود معلولین محرومین نباشند چرا که میتوانند کارهای بزرگی انجام دهند، بیمه ها باید جوابگوی نیاز مریض باشد.
وی در خصوص 16 آذر روز دانشجو اظهار کرد: در دانشگاه باید فرهنگ انقلابی آموزش داده شود و جنبش دانشجویی در انقلاب، ایده ساز بوده و باید همچنان فعال باشد.
خطیب نماز جمعه چابهار در خصوص حادثه قطار گفت: مسئولان در این زمینه قصور کردند و باید جلوی این حوادث گرفته شود.
 حجت السلام موسوی در ادامه، در مذمت آرزوهای طولانی با اشاره به روایات معصومین افزود: از آرزوهای طولانی و دراز بپرهیزید و آرزوی خود را برای امروز خودت کوتاه من نه برای فردا، چونکه تضمینی از زنده بودن روز بعدی را نداریم، چگونه آرزوهای طولانی داشته باشیم؟؟
وی خاطرنشان کرد: عده ای آرزوهای طولانی دارند و تمام انرژی خود را که باید صرف طاعت و بندگی کنند خرج آرزوهای بلند و غیرمنطقی میکنند.
انتهای پیام/
جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب: 423549
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *