۰
رئیس شورای عالی استان‌ها در حاشیه همایش ملی شوراها در چابهار در گفتگو با چهاربهاران:

رسالت اصلی شوراها خدمت به مردم است/ عدم پرداخت حق الزحمه شوراهای روستا وشهرستانها توسط دولت

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: رسالت اصلی شوراها خدمت به مردم است تا با همفکری بتوانیم طرح ها و لوایح ضروری و مورد نیاز مردم را به دولت و مجلس ارائه دهیم.
22
22
مهدی چمران در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره به جلسات مجمع مشورتی شورای های استان های کشور اظهار کرد: نشست های مجمع مشورتی استان های کشور هر سه ماه یکبار در استان های مختلف برگزار می شود و طبق برنامه ریزی از قبل کمیسیون های تخصصی تشکیل می شود و در آن کمیسیون ها مسائل روز و مورد نیاز را بحث می شود.
وی افزود: چون شورا ها ارتباطات سازمان یافته ای با یکدیگر ندارند و شهر شورایی در استان و شهر خودش کار خودش را انجام می دهد و از کار شوراهای دیگر اطلاعی ندارد به جزء شورای عالی استان ها که نمایندگان شان در شورای عالی شرکت می کنند خود استان حضور با هم ندارند و این جلسات هم اندیشی کمک شایانی می کند.
چمران با اشاره به اینکه شورای عالی استان ها تنها مرجعی است بعد از دولت که می تواند به دولت و مجلس حق الایحه بدهد بیان کرد: نتایج مجمع شوراهای عالی استان ها به صورت طرح و لایحه بررسی و آنهایی که مستقیما باید تصویب شوند مستقیم تصویب می شوند و آنهایی که برای تصویب به دولت نیاز دارند به دولت و آنهایی که به مجلس شورای اسلامی باید ارسال شود فرستاده می شود.
وی ادامه داد: نتایج همه این هم فکری ها این خواهد شد که بتوانیم طرح ها و لوایح ضروری و مورد نیاز مردم را به دولت و مجلس ارائه دهیم.
رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: در این نشست مدیریت یکپارچه شهری و موضوع درآمد های پایدار شهرداری ها و موضوع سازمان بازرسی ها و موضوع مسائل فرهنگی و موضوع برنامه ششم به ویژه در مجلس مطرح و بودجه سال آینده مطرح شد و تصمیماتی گرفته شد.
چمران با اشار به اینکه اعضای شوراها را مردم انتخاب می کنند افزود: شوراها با انتخاب مردم وبرای حل مسائل انها این رسالت را برعهده گرفته اند در بحث روستاها از جمله اینکه معاون رئیس جمهور در مناطق محروم حضور داشته اند و بحث هایی را در مورد روستا ها طرح کرده اند قاعدتا چه شوراهای روستا و شهر به نمایندگی از مردم مشکلات را طرح می کنند و هم راه حل هایی را به مردم ارئه می دهند
پرداخت حق الجلسه شوراها بر عهده دولت است/عدم پرداخت حق الزحمه شوراهای روستاوشهرستانها توسط دولت
وی با اشاره به دستمزد و حق الزحمه شوراها بیان کرد: دستمزد اعضای شوراها حق الجلسه است شوراها حقوق ندارند شوراها مردمی و عمومی هستند ولی حق الجسه ای را طبق قانون که دولت تعیین کرده است براساس قانون یک حق الجسه ای را به شوراها پرداخته می شود شوراهای شهر حق الجلسه را از شهر می گیرند و و حتی شوراهای روستا و شهرستان ها از همین حق الجسه هم محروم هستند و خالصانه و برای خدا کار می کنند.
چمران ادامه داد: نشست مجمع در خصوص صحبت یک شهر و استان نیست اعضای دور هم جمع می شوند در خصوص توسعه اش چون شوراهای سراسر کشور هستند.
وی بیان کرد: شورا با دولت ارتباط مستمر دارد مهمترین کاری که در این دولت انجام شد تشکیل کمیسیون در خود دولت که 13تا  عضو وزیر و این ها در کمیسیون شوراها دولت حضور دارند.
رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: شوراها چون نماینده مردم هستند و از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند برای مردم توقع دارند جایگاه برای آنها در نظر گرفته شود.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۴
کد مطلب: 423531
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *