۰

شناور خارجی به دلیل استفاده از نام جعلی خلیج عربی در چابهار توقیف شد

معاون بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: لنج تجاری چوبی با نام "آل‌عمران" ثبت کشور کوموروس به دلیل استفاده از نام جعلی خلیج عربی، در چابهار توقیف شد.
11
11
به گزارش چهاربهاران، سیدحسن ابراهیمی اظهار داشت: در بازرسی که از لنج تجاری "آل‌عمران" ثبت کشور کوموروس به عمل آمده، مشخص شد در گواهینامه آن، منطقه تردد با نام جعلی خلیج عربی درج شده و بر همین اساس شناور مذکور توقیف شده و طی هماهنگی‌های به عمل آمده با نماینده مرجع دریایی کوموروس در امارات متحده عربی، منطقه تردد شناور در گواهینامه پس از تغییر نام جعلی خلیج عربی به خلیج فارس اصلاح و مالک شناور عذرخواهی کرد.
معاون بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: وظایف حاکمیتی مرکز کنترل و بازرسی کشتی‌ها، بررسی وضعیت فنی و ایمنی کشتی‌ها و اطمینان از استاندارد و ایمن بودن آنهاست.
وی گفت: براساس این فرآیند یک کشور می‌تواند نسبت به چگونگی اجرا و پیاده‌سازی کردن کنوانسیون‌ها، قوانین و دستورالعمل‌های بین‌المللی و ملی مرتبط با ایمنی دریانوردی کشتی‌های تحت پرچم و خارجی در آب‌های حاکمیتی نظارت داشته باشد و در صورت عدم رعایت قوانین اقدامات بازدارنده را به اجرا در آوردند.
انتهای پیام/
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 423508
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *