۰
معاون حمل ونقل وترانزیت سازمان منطقه آزاد چابهار خبر داد:

پیشرفت 95 درصدی فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی

معاون حمل ونقل وترانزیت سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به وضعیت راه های هوایی،دریایی وریلی چابهار از افتتاح فاز نخست توسعه بندر شهید بهشتی چابهار تا ماه آینده خبر داد.
22
22
 به گزارش چهاربهاران، حسن محمدی معین با اشاره به راهبرد منطقه آزاد چابهار که حمل ونقل وترانزیت است تاکید کرد: فازاول توسعه بندرشهید بهشتی تاکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا یک ماه آینده افتتاح می شود.
وی افزود: با افتتاح این فاز ظرفیت بندری چابهار ازمیلیون دو به هشت ونیم میلیون تن افزایش می یابد و این درحالی است که هم اکنون شناورهای پاناماکس وسوپرپاناماکس در بندرشهید بهشتی پهلو می گیرند و این بندر دارای یک اسکله صدهزارتنی است.
معین بابیان اینکه در بندرشهید کلانتری امکان پهلوگیری کشتی هایی تاظرفیت 45 هزارتن وجود دارد تصریح کرد: فازنهایی بنادر شهید بهشتی و کلانتری با 22 اسکله و86 میلیون تن ظرفیت تاسال2020 به بهره برداری می رسد.
معاون حمل ونقل وترانزیت سازمان منطقه آزاد اشاره ای هم به راه آهن چابهار کرد وگفت: پروژه راه آهن چابهار-ایرانشهر-زاهدان ازسال 92 شروع شده وپیش بینی می کنیم خط چابهار-ایرانشهر تاسال97به بهربرداری برسد.
وی اظهار داشت: چهارموسسه قرارگاه خاتم باهزاردستگاه انواع ماشین آلات به صورت شبانه روزی وبا سه شیفت درگیر این پروژه هستند واین طرح تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
به گفته معاون حمل ونقل این طرح 2400 میلیارتومان اعتباردارد ودربودجه کشوری هرساله ردیف بودجه مختص به خود را دارد واین درحالی باب سرمایه گذاری داخلی وخارجی هم فراهم است که تاکنون سرمایه گذارانی ازکشور های هند، بلژیک واسپانیا برای سهیم شدن درآن اعلام آمادگی کرده اند.
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 423465
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *