۰
مدیر کمیته امداد چابهار:

مددجویان تحت پوشش کمیته امداد چابهار با مشارکت منطقه آزاد به خودکفایی می‌رسند/ طیس اولین روستای بدون مددجو در سیستان و بلوچستان

مدیر کمیته امداد چابهار گفت: با برنامه‌ریزی کمیته امداد و سازمان منطقه آزاد چابهار، امسال ۳۳ خانوار روستای "طیس" با بهره‌مندی از مهارت‌آموزی متناسب با نیاز منطقه و اعطای وام قرض‌الحسنه به خودکفایی می‌رسند.
1
1
به گزارش چهاربهاران، رضا گلزاری‌مقدم در نشست با مدیرعامل منطقه آزاد چابهار که بعد از ظهر امروز در اداره کمیته امداد چابهار برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 33 خانوار در روستای "طیس" شهرستان چابهار سکونت دارند که عمده نیاز آنها اشتغال است.
مدیر کمیته امداد چابهار افزود: تعداد مددجویان ساکن در این روستا و توانایی‌های آنها توسط کارشناسان کمیته امداد به صورت میدانی تهیه شده و آماده تحویل به منطقه آزاد چابهار است تا از طریق ظرفیت‌های موجود در این سازمان برای توسعه کارآفرینی مددجویان مجری طرح‌های اشتغال و خودکفایی جامعه هدف امداد استفاده شود.
وی عنوان کرد: بیشتر این مددجویان دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای را که توسط کمیته امداد و به صورت رایگان ارائه شده، فرا گرفته‌اند و در حال حاضر از آمادگی لازم جهت ورود به بازار کار برخوردار هستند.
گلزاری‌مقدم افزود: در سال جاری 33 خانوار روستای "طیس" شهرستان چابهار با برنامه‌ریزی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان منطقه آزاد چابهار با بهره‌مندی آموزش و مهارت‌آموزی متناسب با نیاز منطقه و همچنین اعطای وام قرض‌الحسنه به خودکفایی می‌رسند.
وی با بیان اینکه توانمندسازی اقتصادی خانواده‌ها و تقویت روحیه کسب و کار از مهم‌ترین اهداف ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد است، گفت: تسهیلات اشتغال کمیته امداد در قالب طرح‌های کار انگیزی، خودکفایی و توان‌افزایی در زمینه‌های دامپروری، کشاورزی، صنایع دستی، صنعتی و تولیدی و حمل و نقل به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت می‌شود.
مدیر کمیته امداد چابهار ادامه داد: کمیته امداد شهرستان چابهار با بیش از دو هزار و 100 خانوار تحت حمایت، خدماتی از جمله مستمری ماهانه، درمانی، فرهنگی، آموزشی، مشاوره، اعطای تسهیلات اشتغال و کارگشایی، احداث مسکن،کمک هزینه تحصیل و ازدواج به آنان ارائه می‌کند.
منطقه آزاد چابهار با تمام توان آماده خدمت‌رسانی به مددجویان کمیته امداد است
عبدالرحیم کردی  نیز در این نشست اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد چابهار برای ارج نهادن به اهداف کلان کشور، با همه امکانات و پتانسیل‌های موجود آماده خدمت‌رسانی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و به ویژه ایتام این نهاد است.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه روستای "طیس" در محدوده جغرافیایی این سازمان قرار دارد، گفت: تلاش می‌شود با  همکاری کمیته امداد شهرستان و بهره‌گیری از توانایی‌ها و استعداد مددجویان ساکن در این روستا، با ایجاد اشتغال پایدار، احیاگر روحیه خودباوری و خوداتکایی در آنان باشیم.
ویاقدامات دو ارگان را گامی موثر در راستای اجرای تفاهم‌نامه با استفاده از حداکثر ظرفیت‌ها برای امحای فقر و توانمندسازی از طریق اشتغال و کاریابی در چابهار عنوان کرد و اظهار داشت: زدودن فقر از جامعه نیازمند همکاری و همیاری تمامی سازمان‌ها، ارگان‌ها و آحاد مردم جامعه است.
انتهای پیام/
سه شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 423425
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *