۰
گزارش چهاربهاران از مشکلات رانندگان اتوبوسرانی چابهار:

رانندگان درون شهری چابهار خواستار پرداخت مطالبات ۶ ماهه خود شدند

رانندگان اتوبوسهای درون شهری بندر چابهار 6 ماه است که حقوق و مزایای و ساعات کاری وضع شده خود را دریافت نکرده اند.
45
45
به گزارش چهاربهاران، حمل و نقل درون شهری جزیی جدایی ناپذیر از زندگی و فعالیت روزمره شهروندان محسوب می شود و رشد و توسعه این ناوگان بخصوص در شهرهای بزرگ و رو به رشد و گردش گر پذیری مانند چابهار که دارای زیرساختهای شهری ضعیف می باشد مهم و ضروری است.
به گفته رانندگان اتوبسرانی چابهار عدم پرداخت شش ماه حقوق مشکلاتی را برای آنان در گذران زندگی به وجود آورده است.
یکی از رانندگان راننده از نحوه پرداخت حقوق و مطالبه خود گله کرد و گفت: باتوجه به تعهدات قرار گرفته از هر ماشین های بخش خصوصی در روز هزار تومان و از ماشین های سازمانی در روز هزارو پانصد دریافت میکنم  که در مجموع روزانه پانزده هزار تومان درآمد دارم که بدون احقاق حقوق معوقه کفاف زندگی را نمیدهد.
وی از ساعات کار خود بشدت ناراضی بود و افزود: ساعات کار هر راننده شرکت اتوبوسرانی به مانند سایر کارمندان ادارات بایستی هفت الی هشت ساعت باشد ولی ما بدون افزایش حقوق و اضافه کاری صبح تا 9شب مشغول به کار هستیم که این امر بسیار ناعدادلانه و غیر منطقی است.
راننده اتوبوسرانی شرکت واحد اتوبوسرانی نیز گلایه هایی مشابه موارد فوق داشت که بدلیل (به گفته خودشان: ترس از دست دادن شغل ) نخواست فعلا توضیحات بیشتری را از مشکلات خود بازگو کند.
کنترل چی سازمان اتوبوس رانی چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، درخصوص حقوق های معوقه کارکنان وابسته به سازمان اظهار کرد: بحث رانندگان بخش خصوصی به کنار که کرایه مسافر درآمدشان است ولی رانندگان سازمانی با توجه به اینکه هرشب کرایه کار شده در طول روز را ساعت نه شب تحویل سازمان میدهند از اردیبهشت امسال حقوقی در یافت نکرده اند.
اکرم دهقامی از مسؤلین مربوطه تقاضا می کند در خصوص واریز معوقه ها کمک کنند تا رانندگان زحمتکش که جزو اقشار متوسط جامعه هستند بتوانند با رضایت کامل به کار خود ادامه دهند.
وی بیان کرد: باتوجه به تعهدات قرار گرفته از هر ماشین های بخش خصوصی در روز هزار تومان و از ماشین های سازمانی در روز هزارو پانصد دریافت میکنم که در مجموع روزانه پانزده هزار تومان درآمد دارم که بدون احقاق حقوق معوقه کفاف زندگی را نمیدهد.
ناوگان حمل و نقل شهری و اتوبوسرانی بندر چابهار یکی از ناوگان های بسیار فرسوده و کهنه استان محسوب می‌شود و با توجه به وضعیت آب و هوایی در چابهار استفاده مطلوب و استاندارد از اتوبوس های موجود و با توجه به استهلاک زیاد از هر خودرو بیش از 4 سال نمی توان استفاده کرد.
این در حالی است که شهرستان چابهار به عنوان محور توسعه شرق میزبان کشورهای صاحب نام در عرصه سرمایه گذاری است و طی تفاهم نامه مشترک بین منطقه آزاد و شهرداری در سال 93 مقرر شده بود منطقه آزاد به عنوان یکی از اعضای شورای مدیریت اتوبوسرانی در خدمات دهی به شهروندان چابهاری دخیل شود و با تهیه پیشنویس طرح یکپارچه حمل و نقل به مشکلات زیرساختی این ناوگان کمک کند، اکنون با گذشت دو سال باید دید منطقه آزاد چابهار تا چه اندازه به تعهدات خود عمل کرده است.
انتهای پیام/
 
يکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 423418
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *