۰
دبیر اجرایی اتاق بازرگانی منطقه آزاد چابهار مطرح کرد:

قاچاق هست، اما نه در مناطق آزاد

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی منطقه آزاد چابهار در موضوع قاچاق در مناطق آزاد از حواشی با عنوان «آدرس اشتباه» نام برد و گفت: اچاق سازماندهی شده به شکل پررنگ وجود دارد اما نه در مناطق آزاد نیست.
ضض
ضض
به گزارش چهاربهاران، محمد صادق مبرهن، با تاکید بر اینکه بحث قاچاق در مناطق آزاد به هیچ وجه قابل قبول نیست، افزود:  قاچاق زمانی اتفاق می افتد که کالا بدون پرداخت حقوق و عوارض از از مرز منطقه آزاد وارد فضای اصلی شود، که در این صورت توسط گمرک سرزمین اصلی، بنادر دریانوردی و نیروی انتظامی مستقر در اسکله ها ثبت و ضبط خواهد شد. پس بحث قاچاق در این مناطق بی معناست.
وی با اشاره به اینکه هر 7 منطقه آزاد کشور دارای آمار و میزان سهمیه کالای مشخص هستند، سهم هر منطقه را 120 میلیون دلار دانست که روی هم رفته به 400 میلیون دلار نمی رسد و خاطر نشان ساخت: کالاهایی که توسط گروهی از کسبه و تجار خرده پا در حجم کم وارد منطقه می شود قدرت رقابت با کالاهای حجیم سیستم تجاری را ندارند.
دبیر اجرایی اتاق بازرگانی منطقه آزاد چابهار هم چنین به عوارض ورود و خروج کالا در مناطق آزاد پرداخت و با اشاره به سهم 6 تا 25 درصدی عوارض ورود و خروج، اظهار کرد: علاوه بر عوارض، مسافران ملزم به خرید کارت مسافری نیز هستند، پس نماینده دولت هم عوارض و هم حق کارت را بر اساس ارزش ثبت شده ی کالا دریافت می کند و بحث قاچاق بی معنی است.
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 423399
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *