۰
گزارش چهاربهاران از شهیدی که پیام آور وحدت در سیستان وبلوچستان بود؛

شهدای وحدت اسوه مجاهدت در راه امنیت پایدار/ نقش سردار شهید شوشتری در ایجاد وحدت میان شیعه و اهل سنت برهمگان آشکار است

شهید شوشتری اسوه مجاهدت و تلاش در نزدیکی وهمدلی عشایر و امنیت پایدار در استان است.
1
1
به گزارش چهاربهاران، 26 مهر ماه در تاریخ سیستان وبلوچستان مناسبتی متفاوت برای هموطنان استان است، روزی که جمعی از سرداران سپاه اسلام در کنار عشایر و معتمدین در کنار هم به شهادت رسیدند.
فروردین سال 88 استان تفتیده سیستان بلوچستان میهمان یکی از سرداران بنام کشور ،سردار شهید نور علی شوشتری فرمانده لشکر ۵ قرارگاه نجف، قرارگاه حمزه و جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه بود.
سرداری که صحبت از کارهای فرهنگی و اقدامات سازندگی برای هموطنان خود در استان می کرد، سردار جبهه ها سعی داشت در جبهه ای دیگر به پیشرفت و همبستگی این خطه از میهن عزیزمان بپردازد.
شهید شوشتری به فرماندهی قرارگاه قدس جنوب شرق کشور منصوب شد و با اقدامات بسیار تاثیر گذار و وحدت بخش در این دوره نسبتا کوتاه مسیر وحدت هر چه بیشتر اقوام و طوایف را در استان باز کرد، شهید با برگزاری همایش وحدت اقوام و مذاهب با شرکت عشایر، معتمدین وریش سفیدان منطقه امنیت پایدار و وحدت و امنیتی بر پایه و تکیه بر مردم در استان طرح ریزی و اجرا کرد و آثار پر برکت آن هنوز هم در استان قابل لمس و احساس است.
يکي از کارهاي ارزشمند شهید شوشتری این بود که طوايف شيعه و سني را باهم در جلسات دعوت می‌کرد و اين بهترين هنرش بود که قبلاً اين کار انجام نمي‌شد.
آوازه سردار ایرانی به کودکان این سرزمین نیز رسیده بود خلق و خوی پدرانه اش سرهای بسیاری از کودکان دست نوازش سردار را احساس کرده بودند و از خدمات شایسته این شهید بزرگوار بهره بردند.اقدامات فرهنگی وی در مدارس در افتاده استان، برپایی بیمارستانهای صحرایی در دورافتاده ترین مناطق محروم منطقه حاصل روحیه جهادی این یادگاران دفاع مقدس در استان بود.
احداث بیمارستان صحرایی، تلاش برای کارآفرینی در مناطق محروم استان باهدف سروسامان دادن به جوانان بلوچ و تقویت حس وحدت و اخوت دینی بین شیعه و اهل سنت ازجمله اقدامات ارزشمند شهید شوشتری در سیستان و بلوچستان بود.
باری تخم کین و نفاق نتوانست اقدامات وحدت گرایانه شهید را تحمل کند و با پشتیبانی و کمک سرویستهای جاسوسی بیگانه منطقه و فرامنطقه ای با اجیر کردن فردی گمراه با انفجار جلیقه انفجاری در همایش وحدت وامنیت در منطقه پیشین، سردار اسلام به همراه دیگر سرداران عرصه خدمت وحدت وامنیت، شیعه وسنی در کنار هم به خون غلطیدند و به آرزوی دیرینه خود رسیدند.
نقش سردار شهید شوشتری در ایجاد وحدت پایدار میان شیعه و اهل سنت برهمه آشکار است
امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان چابهار با اشاره به اقدامات شهید نور علی شوشتری در راستای حفظ امنیت مردمی اظهار کرد: نکته بارز و قابل توجه در شهید شوشتری توجه و اعتقاد وی در سپردن امنیت منطقه به مردم بود واین اعتماد وتوجه موجب افزایش روحیه مرزداران غیور بلوچ و سپردن امنیت به دست خودشان بود.
مولوی عبدالرحمن بزرگزاده اقدامات فرهنگی و ریشه ای شهید شوشتری را بسیار مثبت و تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: شهید شوشتری با کار اصولی و ریشه ای در مدت کم حضور خود در استان موجبات رشد و ترقی همبستگی و پیشرفت را در استان هموار کرد.
وی بیان کرد: اقدامات سردار شوشتری و خدماتی که سپاه ارایه داد موجب خشم دشمنان شد و هراس آنان از محرومیت زدایی و اقدامات فرهنگی وسازندگی سردار در راستای حفظ امنیت پایدار موجب سست شدن جبهه منافقانه مدعیان دفاع از حقوق اهل سنت می شد بنابراین با توطئه و نیرنگ مقدمات شهادت سردار اسلام را فراهم کردند.
به گفته وی؛ نقش و جایگاه شهید شوشتری در توسعه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی استان محروم سیستان و بلوچستان بر همگان آشکار است.
مولوی اهل سنت ادامه داد: شهید شوشتری در پهنه اجتماعی مثل محرومیت‌زدایی و سازندگی و در پهنه فعالیت‌های فرهنگی خصوصاً با تعامل با روحانیت شیعه و سنی در منطقه و انجام اقدامات عمرانی که بتواند منطقه را از بن‌بست اقتصادی خارج کند، به موفقیت های خوبی رسید.
مولوی بزرگزاده با اشاره به استمرار وتداوم طرح ها شهید شوشتری در حال حاضر تصریح کرد: گام ها واقدامات شهید شوشتری راه را برای ادامه این روند وحدت بخش هموار کرد وبه لطف خدا و اقدامات بسیار مطلوب سپاه خدمات رسانی محرومیت زایی و اقدامات فرهنگی شهید شوشتری در منطقه استمرار داشته و توفیقات بسیاری را برای این استان به ارمغان داشته است.
وی خاطرنشان کرد: دشمنان بدانند که اين ددمنشی‌ها نخواهد توانست عزم راسخ ملت و مسئولان را در پيمودن راه عزت و افتخار که همان راه اسلام و مبارزه با دشمنان است، سست کند و به وحدت و همدلي مذاهب و اقوام خدشه وارد سازد.
به گزارش چهاربهاران، شهادت سردار شوشتری، سردار محمد زاده و جمعی از همکارانشان در کنار کودکان و سران طوایف بلوچ و اهل سنت منطقه بیانگر اوج وحدت و همدلی شیعه و اهل سنت است و در این اقدام تروریستی منجر به شهادت ۴۲ نفر و مجروحیت ۲۸ نفر دیگر شد.
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۳۴
کد مطلب: 423392
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *