۰
گزارش چهاربهاران در بررسی مشارکت ضعیف شهروندان چابهاری در ثبت نام نفوس و مسکن:

رتبه آخری شهرستان چابهار در ثبت نام نفوس و مسکن /عدم اعتماد مردم یا مشکل زیر ساختی و مخابراتی

شهرستان چابهار در میان شهرهای استان کمترین مشارکت را در ثبت نام نفوس و مسکن داشته اند.
ض1
ض1
به گزارش چهاربهاران، سرشماری نفوس و مسکن یکی از مهمترین رویداد های کشور و مرجعی برای تصیمات کلان از 3 مهر ماه به روش اینترنتی آغاز شد.
اما روش اینترنتی که برای نخستین بار در حال اجراست با استقبال زیادی از سوی مردم مواجه شده به طوری که بر اساس آخرین آمار بیش از 20 میلیون ایرانی در سامانه ثبت نام نفوس و مسکن نام نویسی کردند.
در استان سیستان و بلوچستان نیز ثبت نام اینترنتی علی رغم نبود اینترنت و مخابرات در بسیاری از روستاهای استان که جمعیت 50 درصدی استان را در خود جای دادند با سرعت در حال انجام است تا جایی که برخی روستاها آمار 100درصدی ثبت نام در سامانه را کسب کردند.
اما ظاهرا ثبت نام اینترنتی در شهرستان چابهار با استقبال ضعیف مردم مواجه شده و باعث شده تا نام شهرستان چابهار رتبه آخر ثبت نام اینترنتی نسبت به سایر شهرستان های استان را به خود اختصاص دهد و مردم نسبت به این مغوله بی تفاوت باشند.
عدم رضایت فرماندار چابهار از روند ثبت نام نفوس و مسکن در چابهار
فرماندار چابهار شنبه در آخرین جلسه توجیهی ماموران سرشماری علت استقبال کم مردم در سرشماری اینترنتی را نبود زیر ساخت کافی مانند مخابرات و اینترنت دانست و بیان داشت با توجه به اینکه 60درصد جمعیت شهرستان چابهار را روستاییان شامل میشوند و زیر ساخت های لازم برای اکثر روستاها فراهم نیست امید است در روزهای باقی مانده با همکاری بخشداران و شوراها و دهیاری ها پیش از اتمام سرشماری اینترنتی آمار ثبت نام با توجه به موقعیت ویژه چابهار افزایش یابد.
محمد رئیسی از ساکنین روستای صدیق زهی ضعف مسئولنی محلی در اطلاع رسانی صحیح در خصوص چرایی ثبت نام نفوس مسکن را علت اصلی عدم تمایل مردم برای ثبت نام دانست و بیان کرد: مردم بخصوص عام آنها اطلاعات دقیقی از دلایل ثبت نام نفوس و مسکن ندارند و حتی شایعاتی مبنی بر قطع رایانه ثبت نام کنندگان ویا ازاین قبیل بین مردم رایج شده است.
وی  اطلاع رسانی توسط علما در مساجد و تجمعات و مشارکت در ثبت نام را از راه های مناسب برای ترغیب مردم دانست و تصریح کرد: بخشداریها می توانند با معتمدین،ریش سفیدان و علما وامامان جماعت جلسه بگذارند و از آنها بخواهند مردم را برای ثبت نام نفوس و مسکن در تجمعات دعوت کنند.
انور کهنی با اشاره به اقدام برخی از بخشداریهای شهرستانهای مجاور در ایجاد مکانی مختص ثبت نام نفوس و مسکن اظهار کرد: مسئولین اجرای این طرح می توانند با الگو گیری از برخی شهرستانهای استان با ایجاد مراکز ثبت نام در روستاها وتامین اینترنت با سرعت مناسب  ضریب مشارکت مردم را بالا ببرند.
مردم شهرستان چابهار تنها دو روز دیگر فرصت دارند تا با نام نویسی اینترنتی در سامانه نفوس و مسکن مشارکت خود را در این امر مهم افزایش دهند.
انتهای پیام/
 
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 423389
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *