۱
گزارش چهاربهاران از وضعیت بهداشت ودرمان در چابهار:

نابسامانی در قیمت تعرفه های پزشکی در چابهار/ محور توسعه شرق کشور از کمبود متخصص در حوزه درمان رنج می برد

در حالی شهروندان چابهار از تعرفه های بالای پزشکی ابراز گلایه می کنند که رئیس شبکه بهداشت این تعرفه ها را دولتی خوانده و گفت: تعرفه های زیاد مربوط به پزشکان بخش خصوصی است.
1
1
به گزارشخبرنگار چهاربهاران، حوزه درمان در شهرستان رو به رشد و توسعه چابهار همانند سایر مولفه های فرهنگی، آموزشی واجتماعی موازی با توسعه صنعتی چابهار خوب پیش نمی رود ونیاز به حمایت و گسترش بیشتر ارائه خدمات بهداشت ودرمان در حوزه سرزمینی چابهار شدیدا احساس می شود.
بیمارستان امام علی(ع) تنها بیمارستان دولتی حوزه جنوب در بندر چابهار است که علاوه بر شهرستان چابهار از شهرهای نیکشهر و کنارک و سرباز نیز پذیرش بیمار دارد. بیمارستان فوق در چند سال گذشته با حاشیه ها و اتفاقات عجیب زیادی روبرو بوده است.
در تماسی که در روز های اخیر برخی شهروندان چابهار با پایگاه خبری چهاربهاران  داشتنداز قیمت بالای تعرفه های مطب پزشکان، وضعیت بهداشت بیمارستان امام علی(ع) و کمبود متخصص ابراز گلایه کردند و خواستار پیگیری و رفع این معضل شدند.
یکی از شهروندان چابهاری در خصوص مشکلات این بیمارستان اظهار کرد: خدمات این بیمارستان علی رغم بهبود نسبی باز هم وضعیت بهداشتی محیطی مطلوبی ندارد.
وی افزود: کمبود پزشک متخصص در برخی حوزه ها باعث شده مردم علاوه بر طی مسافت زیاد برای رساندن بیمار به بیمارستان امام علی(ع) دوباره با هزینه ها ومخارج فراوان بیمار را به سایر شهرهای برخوردار از پزشک متخصص اعزام کنیم.
یکی دیگراز مراجعین افزود: پس از مراجعه به ماما و تشخیص دکتر مبنی بر دو قلو بودن فرزندانم و رسیدن موعد زایمان همسرم در مراجعه به زایشگاه بیمارستان امام علی پس از زایمان سخت و طاقت فرسا و با تمام بدرفتاریهای پرسنل بخش زایشگاه یک بچه تحویلمان دادند وحال نه ماما و نه پرستاران بیمارستان پاسخگوی بچه دیگرمان نیست و ماما اظهار خطا در تشخیص دوقلو بودن در سونوگرافی می کند و پرستاران بخش زایمان ادعای تک فرزند داشتن همسرم را می نمایند ؛ مدارک مورد نظر نیز به پیوست موجود است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، در خصوص کمبود دکتر متخصص گفت: از لحاظ وجود متخصص در چابهار به آن صورت مشکلی نداریم فقط متخصص جراح مغز و اعصاب است که در واقع طرح آن تمام شد و درخواست متخصص جراح اعصاب اقدام شده و به زودی این متخصص هم داده خواهد شد.
وی در خصوص سوال یکی از شهروندان که گفته بود اورژانس بیمارستان امام علی (ع) چابهار کمبود پزشک دارد افزود: کمبود پزشک در اورژانس نداریم.
به گفته وی؛ بهداشت بیمارستان در سطح عالی به سر می برد.
دکتر جنگی زهی با بیان اینکه برای رضایت مندی مردم کلینیک بیمارستان به وسط شهر انتقال پیدا کرد، افزود: مجتمع سینا طبقه دوم با تعرفه دولتی در حال ویزیت مردم هستند. پزشک های طرح تحول که با تعرفه دولتی ویزیت می کنند.
وی از احداث پایگاه های سلامت و درمانی در چابهار خبر داد و گفت: 6 پایگاه خدمات جامع سلامت در حاشیه شهر در حال احداث است و 29 نیرو در حال آموزش هستند که به محض اتمام آموزش به همین پایگاه ها تزریق خواهند شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان چابهار خاطرنشان کرد: مطب هایی که با تعرفه آزاد ویزیت می کنند متعلق به بخش خصوصی هستند و زیر مجموعه نظام پزشکی محسوب و توسط نظام پزشکی مدیریت می شوند و می توان از طریق نظام پزشکی پیگیری شود و با نظارت بر درمان آن مقدار را رعایت کنند، با هر پزشکی چه خصوصی و چه دولتی تخلفی از آنها صورت پذیرد و حقوق مردم را رعایت نکنند برخورد می شود توسط واحد نظارت بردرمان قابل رسیدگی می شود.
انتهای پیام/
 
 
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 423355
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *