۰
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار خبر داد:

راه‌اندازی خط مستقیم دریایی چابهار- مسقط تا یک ماه آینده در بندر شهید کلانتری

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: در تلاش هستیم خط مستقیم دریایی چابهار- مسقط- چابهار تا یک ماه آینده در بندر شهید کلانتری چابهار راه‌اندازی شود.
11
11
به گزارش چهاربهاران، عبدالرحیم کردی افزود: همچنین راه‌اندازی خط مسافربری دریایی برای بنادر دیگر از جمله چابهار-کراچی نیز در دستور کار است.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار به مجوز کمیته فضایی کشور برای ساخت فرودگاه در منطقه آزاد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تنها فرودگاه موجود در منطقه فرودگاه کنارک است که محدودیت‌های خاصی دارد، بنابراین مجوز ساخت فرودگاهی در منطقه آزاد اخذ شده، اما به دلیل تداخلاتی که با فرودگاه کنارک دارد مکان پیش‌بینی شده برای ساخت آن خارج از منطقه آزاد است. در حال حاضر با سه مجموعه خارجی برای ساخت این فرودگاه به نتیجه رسیده و آماده‌ایم به محض انجام تشریفات اداری ساخت آن را آغاز کنیم.
کردی با بیان اینکه ماهانه 52 پرواز به مقاصد مختلف در فرودگاه کنارک انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پروازهایی به تهران، مشهد، بندرعباس، زاهدان، دبی و مسقط در فرودگاه کنارک انجام می‌شود و در حال برنامه‌ریزی هستیم پروازهای اصفهان، شیراز، کابل و کراچی را در این فرودگاه راه‌اندازی کنیم.
وی تصریح کرد: از آنجایی که هرساله زائران پاکستانی زیادی برای زیارت حرم امام رضا(ع) از طریق مرز زمینی میرجاوه وارد کشور می‌شوند، در حال برنامه‌ریزی هستیم که آنها را با خط مسافربری دریایی از کراچی به چابهار آورده و از اینجا با پرواز به مشهد برسانیم و از طریق این ترددها زمینه جذب توریست برای چابهار نیز فراهم شود.
کردی با اشاره به تشکیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه در سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: برای نخستین بار در سطح مناطق آزاد این شورا در چابهار تشکیل می‌شود. این شورا در واقع مجموعه‌ای از اتاق‌های ایده است به نحوی که برنامه‌های مختلف که توسط کارگروه‌های تخصصی آن تنظیم شده در این شورا تصویب و عملیاتی می‌شوند.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به این که در این شورا، کارگروه‌های شش‌گانه فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: سعی شده در کارگروه‌ها از مشاوره‌های نخبگان و صاحب‌نظران ملی استفاده شود. در نظر داریم در کارگره انتقال دانش و تکنولوژی، از پارک‌های علم و فناوری موفق کشور استفاده کنیم و درهمین راستا تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد پارک علم و فناوری منطقه آزاد با وزارت علوم امضا کرده‌ایم.
وی گفت: نقش چابهار در اقتصاد بین الملل به گونه‌ای حائز اهمیت است که این منطقه در مرکز طلایی کریدور اقتصاد تجارت جهانی قرار گرفته است و به شکل بارز و اثرگذاری بر کوتاه کردن زمان و قیمت تمام شده حمل کالاهای تجاری به ایفای نقش می‌پردازد.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: در زمینه توسعه اجتماعی و فرهنگی چابهار نیز پتانسیل جاذبه‌های گردشگری با وجود بیش از ۱۱۰ اثر طبیعی و تاریخی و ملی در کنار جمعیت واجد هوش و استعداد سرشار مردم بومی چابهار همگام با توسعه اقتصادی و سیاسی این منطقه نوید بخش توسعه متوازن در این نقطه استراتژیک مهین اسلامیمان است.
وی خاطرنشان کرد: دولت در اینکه چابهار باید به یک قطب توسعه تبدیل شود مصمم است و تلاش خواهد کرد تا ساخت بندر، راه آهن و صنایع به سرعت انجام شود.
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 423334
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *