۰
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان:

بیش از ۵۰۰ تن میگو در سیستان و بلوچستان تولید شد

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: امسال۲۲۰ هکتار از مزارع پرورش میگوی «گواتر» زیر کشت رفته که تاکنون بیش از ۵۰۰ تن میگو تولید شده است.
15
15
به گزارش چهاربهاران، هدایت‌الله میرمرادزهی اظهار داشت: نخستین محموله میگو به میزان ۱۲۰ تن برداشت شده از سایت پرورش میگو «گواتر» شهرستان چابهار با پنج کانتینر به کشور امارات متحده عربی صادر شد.
وی گفت: صادرات آبزیان به ویژه میگو در راستای عمل به شعار اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل انجام شده است زیرا صادرات میگو هم برای کشور ارز آور بوده و هم برای تولید کننده صرفه اقتصادی بالایی دارد.
وی افزود: امسال ۲۲۰ هکتار از مزارع پرورش میگوی «گواتر» زیر کشت رفته است که تاکنون حدود ۹۰ درصد استخرها برداشت شده است و بیش از۵۰۰ تن میگو تولید شده است.
میرمرادزهی با بیان اینکه صادرات میگو موجب ارز آوری و اشتغال برای کشور  می‌شود و نمونه ای از مصداق عملی اقتصاد مقاومتی است، خاطر نشان کرد: امسال صادرات میگوی استان نسبت به سال قبل ۸۰ درصد رشد داشته است.
وی افزود: خوشبختانه امسال هیچگونه بیماری در سایت پرورش میگوی گواتر مشاهده نشده و تاکنون تولیدکنندگان برداشت محصول خوبی داشته‌اند.
وی گفت: هزار و ۸۵۰ هکتار زمین مستعد کشت میگو در منطقه گواتر چابهاربه بهره‌برداری رسیده که امسال ۱۵ مزرعه با مساحت ۲۲۰ هکتار زیر کشت میگو رفته است.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان افزود: در هر هکتار ۳ تن میگو در یک دوره ۱۲۰ روزه برداشت می‌شود و میزان اشتغال در هر هکتار یک نفر به‌صورت مستقیم و دو نفر غیرمستقیم است.
وی ادامه داد: تاکنون ۲۰ سایت مستعد پرورش میگو با مساحت حدود ۴۲ هزار هکتار در محدوده آب‌های ساحلی شهرستان‌های چابهار و کنارک شناسایی شده است.
میرمرادزهی گفت: سایت پرورش میگو گواتر با چهار هزار هکتار گستره در ۲ فاز شمالی و جنوبی تقسیم بندی شده است که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و به همت دولت تمامی زیرساخت ها در این خطه از نقطه صفر مرزی کشور و ساحل دریای عمان آماده بهره برداری است.
وی ادامه داد: از تمامی سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان درخواست داریم تا با حضور در این عرصه در تولید و اشتغال استان و کشور ایفای نقش کنند.
 
انتهای پیام/
پنجشنبه ۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب: 423327
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *