۰
امامان جمعه تشیع چابهار در گفت و گو با چهاربهاران:

دولت در تحقق وعده های خود شفاف سازی کند/ تدبیرهای ناکارساز دولت در عرصه اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی/ برجام هیچ تاثیر مثبتی بر زندگی مردم و کشور نداشته است

امامان جمعه و جماعت چابهار از عملکرد سه ساله دولت در تحقق وعده ها گفتند.
32
32
امام جمعه شهرستان چابهار در گفت و گو با چهاربهاران، با ااشاره به عملکرد و وعد های دولت اظهار کرد: دولت با توجه به وعده هایی که از قبل به مردم داده بود در آن حد تحقق آن را نمی بینیم ولی بخشی از اقدام هاو زحمات و تلاش های دولت قابل تقدیر است.
 برجام هیچ تاثیر مثبتی بر زندگی مردم و کشور نداشته است
حجه الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی افزود: هیچ دستاوردی ازبرجام در سرسفره مردم و زندگی مردم و اقتصاد دیده نشده است نه تغییر و نه تحولی!
وی بیان کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر میاحث هفت گانه باید اقدام شود ما به دنبال این نیستیم که بگوییم کدام طرح عملی شده یا نشده خواهان این هستیم مطالبات رهبری جدی گرفته شود.
حجت السلام موسوی با اشاره به اقتصاد مقاومتی و پروژه ها افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی اگر پروژه ای و یا طرحی افتتاح شده به تعبیر مقام معظم رهبری باید پیگیری کنند و به مردم نشان دهند، که آیا این طرح ها اجرا شده اند؟ آیا این آبی که از سرچشمه به مزرعه رسیده و یا نرسیده؛ وقتی ما می گوییم فلان کارخانه های تعطیل فعال شده اند آیا واقعا فعال شده اند؟ مراکز تولیدی ما فعال هستند؟ پیگیری باید کنند آیا حقیقتا فعالند و یا فقط رسانه ای می کنیم.
وی در بحث حقوق های نجومی گفت: حقوق های کذایی و یا نجومی در رسانه عمومی پخش می شود سخنگوی قوه قضائیه اعلام کردند تا حالا یک نفر به قوه قضائیه معرفی نشده اند مقام معظم رهبری تاکید کردند حقوق های کذایی به بیت المال برگردانده شوند و باید با افراد خاطی برخورد و مجازات شوند و خبرش را به مردم بدهند مردم نسبت به نظام نعمت و سرمایه انقلابند.
امام جمعه شهرستان چابهار ادامه داد: مقام معظم رهبری در بحث فرهنگی فرمودند ما هم در پدافند و هم در آفند ضعیف عمل کردیم باید تجدید نظر کنند
وی گفت: اصل مطالبات رهبری و مردم است، دولت خودش را نشان نداده است مطالبات رهبری و مردم را باید دولت و همه دست به دست هم دهیم اجرا کنیم.
دولت در تحقق وعده های خود شفاف سازی کند
وی افزود: دولت کارهای بزرگی هم داشته است علی رغم آن کارهای خوبی انجام شده است ما باید سعی کنیم منصفانه عمل کنیم ولی متاسفانه در بخش فرهنگ و بخش اقتصاد که مهمتر است قول هایی داده شد که رشد و توسعه سر سفره مردم کشانده شود که آیا حقیقتا تحقق پیدا کرده است؟
حجت السلام و المسلمین موسوی تصریح کرد: ما از زحمات دولت در بخش بهداشت و درمان که انصافا خوب عمل شده است تشکر داریم در بحث امنیت مشارکت دولت و نیروهای مسلح خدمات بزرگی را ارائه داده اند و در سطح کلان کشور و با توجه به اطراف کشور که واقعا وضعیت بحرانی است باید قدر این نعمت را بدانیم.
لزوم رعایت عدالت سیاسی در نقد عملکرد مسئولین
امام جمعه موقت شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: هر دولتی یک نقاط ضعف و نقاط قوت دارد انسان در تنقید از یک حاکمیت باید هم عدالت سیاسی هم انصاف سیاسی رو رعایت کند از عدالت و انصاف خارج نشود.
حجت السلام والمسلمین احمد علی قاسمی زاده افزود: وقتی تورم به صورت عمومی در کشور رخ دهد همه موارد را تحت تاثیر قرار می دهد اینکه ما فکر کنیم یک شبه تورم برطرف می شود اشتباه است.
وی بیان کرد: مشکلات شهر و کشور زمانی حل می شود که که مردم دست به دست هم بدهند و وظیفه دولت است برای آبادانی سیستان و بلوچستان تلاش کند.
چتر گسترده محرومیت فرهنگی و آموزشی در سایه فقر معیشتی
استاد داشگاه شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: وعده های دولت تدبیرو امید بارقه ای از امید را در دل مردم استان ایجاد کرد اما مرور زمان باعث عدم تحقق وعده ها وکاسه صبرمردم لبریز شده وضع زندگی مردم هیچ تغییری نکرده است.
حجت السلام والمسلمین شیرمحمد جوادی افزود: امروز با گذشت چهار دهه از انقلاب در بعضی از شهرها و روستاها آب شرب نیست آب که مایه حیاط است آدم خجالت می کشد وقتی که میشنود یا می بیند یک زن مسلمان گالن آب را با یک فاصله زیای روی سر می گذارد جهت شرب بچه هایش این در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست امروزه بعضی از مردم شب سر گرسنه روی زمین میگذارند آیا این مایه شرمساری مسؤلین نیست؟
وی ادامه داد: بعضی ها با حقوق های آنچنانی عیاشی می کنند و متأسفانه کسی نیست به آنها بگوید بالای چشمتان ابروی هم است.
جانشین ولی فقیه در امور اهل سنت چابهار بیان کرد: نگاه دولت به شهرستان چابهار را می پسندم که در راستای احیای منویات مقام معظم رهبری نسبت به توسعه سواحل مکران خوب حرکت می کند مسئله پتروشیمی و کارخانه فولاد و شبکه ریل گزاری در حال انجام و سرعت خوبی است.
حجت السلام جوادی افزود: در نگاه کلان مسئله برجام در کشور از حمله استان ما تأثیری مثبتی نگذاشته است.
 وی ادامه داد: در استان ما محرومیت فرهنگی و آموزشی بسیار زیاد است از کلمه محرومیت بعنوان یک ابزار استفاده می کنند و همین مسئله باعث سرشکستگی مردم شده است و در پایان از دولتمران خواهش داریم مسئله آب شرب منطقه دشتیاری و ریز گردهای سیستان و آب دریاچه هامون را جدی بگیرند.
انتهای پیام/
دوشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۴۳
کد مطلب: 423213
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *