۰
گزارش چهاربهاران از فاصله حرف تا عمل مسئولین:

چابهار شهری با هیاهویی تبلیغاتی زیاد و مشکلات زیرساختی فراوان/ آب و برق همچنان مشکل اساسی مردم در شهرستان چابهار/ خم شدن کمر تولید کنندگان با افزایش بی رویه واردات توسط دولت

شهرستان چابهار سالهای سال است که با مشکلات آب، برق، بهداشت و آموزش روبه رو است و در طول این مدت مسئولان کشوری و استانی شعارهای دهن پرکن اما تو خالی به مردم می دهند و مردم همچنان با مشکلات زیر ساختی در این شهرستان روبه رو است.
چابهار
چابهار
به گزارش چهاربهاران، شهادت شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی شهیدان رجایی و باهنر در شهریور ماه 1360 بهانه ای شد تا به نام این عزیزان خدمت گذار به مردم هفته اول شهریور ماه را با نام هفته دولت نام گذاری نمایند.
ساده زیستی و خدمت گذاری با شخصیت نخست وزیر وقت شهید رجایی عجین گشته است و این بزرگوار الگویی معنوی حقیقی برای هر خادم و دلسوزی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد.چرا که خد مت صادقانه و ساده زیستی از جمله ویژگی هایی است که حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تاکید کرده اند که باید این موارد مورد توجه مسئولین و دولتمردان ما قرار بگیرد و از آن به عنوان یک الگوی مدیریتی استفاده کنند.
شهرستان چابهار سالهای سال است که با مشکلات آب، برق، بهداشت و آموزش روبه رو است و در طول مدتی که دولت تدبیر و امید با شعارهای دهن پرکن اما تو خالی به مردم امید میدهد گزارشات میدانی حقایق تلخی را بازگو می کند.
حل مشکل آب مردم مهمتر از طرح های بین المللی
محمد جدگال از بازاریان چابهار با اشاره به مشکل بزرگ کم آبی در چابهار اظهار کرد: مشکلاتی از قبیل کم آبی و یا در برخی اوقات و مکان ها بی آبی از بزرگترین مشکل شهرستان چابهار است که از مدتهای دور به عنوان مسله اصلی و زیرساختی مهم چابهار محسوب می شود.
وی با انتقاد از حضور و رفت آمد بسیار زیاد مسئولین به چابهار و عدم حل این مشکل افزود: ما هر هفته و هر ماه شاهد شاهد حضور مسئولین استانی و کشوری و شهرستانی برای افتتاح پروژه های سنگین در این شهرستان هستیم که نیازمند زیرساخت های بنیادین هستند ولی باید ابتدایی ترین مشکلات این شهرستان حل شود بعد به طرح های دیگر بپردازیم.
افتتاح طرح های بزرگ ملی بدون حل زیرساخت مشکلات را مضاعف می کند
نور بخش محتاج زهی از دانشجویان چابهاری با اشاره به عدم توجه دولت به زیرساخت ها در این بندر بیان کرد: باید به این نکته توجه داشت در صورت افتتاح طرح های بزرگ که آنها هم با افزایش نیرو و امکانات به آب و سایر زیرساختها نیاز خواهند داشت چه اتفاقی می افتد؟ نمونه عینی آن در گسترس حاشیه نشینی ملموس است که با عدم توجه به آن کلنگ پتروشیمی زده شد و با گران شدن سرسام آور زمین و هجوم مردم به سکونت در چابهار شاهد افزایش حاشیه چابهار ونتیجتا بروز مشکلات بسیار فراوان از جمله امنیتی هستیم.
وی خاطر نشان کرد: شهر از نظر آب و برق و از نظر سطح فرهنگ و عدم وجود زیر ساخت های آموزشی برای پروژه های ذی ربط باعث شده وجود خیلی از پروژه ها نگران کننده شوند نه اینکه مشکلی رو حل و یا اشتغالی رو ایجاد کنند بیشتر فشار روی زیرساخت های ابتدایی شهر که خود کفاف نیاز مردم را نمی دهد بشوند.
محتاج زهی تصریح کرد: این معضل بی آبی و هزینه های سرسام آور تانکرهای آب برای منزل و کارخانجات هم زندگی مردم رو سخت و هم هزینه های مضاعف برای تولید کننده می شوند که خود باعث ارزش افزوده بر تولید می شود بعدگرانی پیش می آید .
فاصله زیاد دولت از حرف تا عمل برای حمایت از تولید داخلی
انور بلوچ که تولید کننده است با انتقاد از عملکرد دولت در حمایت از تولید کنندگان داخلی اظهار کرد: عدم حمایت دولت به صورت عملی از تولید کننده تا به حال در این سه سال به فقط حرف بوده و هیچگونه عملی صورت نگرفته است، هزینه های زیاد و سرسام آور اداره دارایی نیز باعث مشکلات زیادی شده مثال خرید بالای 100هزار تومان 9درصد مالیات تعلق می گیرد و مشکل بزرگی شده است.
وی افزود: بازار در این چند سال رکود بوده و هیچ گونه معامله ای صورت نمی گیرد و کسی جرات ریسک را ندارد و حس بی اعتمادی به اوضاع اقتصادی کشوروجود دارد و عدم حمایت از تولید کننده ها و وارد کردن اجناس بی کیفیت هم تولید کننده را ورشکست و هم مردم را دلسرد از تولید داخل کرده است.
چابهاری شهری تمیز وبزک کرده فقط برای گردشگران
مولا بخش محمدی با اشاره به تکاپوی بسیار شهرداری برای نظافت وبزک شهر در ایام حضور گردشگر بخصوص در ایام عید گفت: عدم رسیدگی به شهر توسط و نظافت خیابان ها و شهر باعث شده شرمنده میهمانان باشیم در شهرستان مشکل برق و افت ولتاژ و عدم رسیدگی مکرر باعث برق رفتگی مداوم و فرسودگی انتقال برق بیشترین معضل است چرا در شهرستان های بزرگ قطعی برق را نداریم از زمانی که برق شهرستان به صورت گسترده با برق سراسری کشور یکی شد قطعی برق مناطق مرزی بیشتر شد.
یک شهروند دیگر چابهاری گفت: بزرگترین مشکل این شهرستان، کمبود شدید آب و بیکاری و اشتغال است که بسیاری از وضعیت این بخشها گلایه مندند.
وی افزود: حل مشکلات این شهرستان در خود منطقه نهفته است و آن شناسایی ظرفیتها نظیر دریا و حوزه گردشگری است که متاسفانه تاکنون تدابیری اصولی در این امر مهم نیندیشیدند.
انتهای پیام/
شنبه ۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 423204
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *