۰
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان:

شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان رتبه نخست کشور در آموزش را کسب کردند

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان رتبه اول کشور در بحث دوره‌های آموزشی را کسب کردند.
سس
سس
به گزارش چهاربهاران، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در مراسم تحلیف اعضای شوراهای حل اختلاف استان که در سالن شهید بهشتی دادگستری زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: هفته دولت مصادف است با ایام شهادت دو تن از دولتمردانی که خاصانه و صادقانه به مردم خدمت کردند.
رئیس کل دادگستری استان گفت: شورای حل اختلاف نهادی مردمی و متشکل از ریش‌سفیدان، معتمدان، بازنشسته‌ها و قضات است و ساختاری قانونی دارد.
وی با اشاره به اینکه نگاهی که مسئولان بویژه مقام معظم رهبری(مدظله) به این نهاد دارند نگاهی توام با احترام است، افزود: هم اکنون شورای حل اختلاف در کشور به الگویی برای دیگر کشورها به ویژه کشورهای مسلمان در بحث رسیدگی به دعاوی تبدیل شده است.
‌حمیدی تصریح کرد: یکی از امتیازات شوراهای حل اختلاف رضایتمندی مردم می‌باشد چرا که شوراها به پشتوانه مردم به جایگاه ویژه‌ای در جامعه دست یافته‌اند.
وی گفت: تهیه الگوی منحصر به فرد رسیدگی به دعاوی در شوراهای حل اختلاف در سیستان و بلوچستان سبب شده تا از این روش دیگر استانها نیز بهره‌برداری کند، همچنین در این راستا باید از ظرفیت علما برای کارهای فرهنگی استفاده شود.
رئیس کل دادگستری استان با اشاره به کسب رتبه اول شوراهای حل اختلاف استان در بحث آموزش، افزود: پورتال ویژه شوراها حل اختلاف به طور مستقل آغاز به کار کرده است و با راه‌اندازی صندوق رفاه اعضاء همه اعضاء از تسهیلات این صندوق بهره‌مند شده‌اند.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب: 423198
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *