۱
رئیس جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان:

۳هزار هکتار کشت گلخانه‌ای در سواحل مکران ایجاد می‌شود

رئیس جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای ترویج طرح‌های زراعی و باغی در چابهار ۳ هزار هکتار گلخانه در شهرستان چابهار ایجاد می‌شود.
11
11
به گزارش چهاربهاران، رضا نجفی اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر سواحل مکران ظرفیت خوبی برای کشت محصولات زراعی باغی محسوب می‌شود.
رئیس جهادکشاورزی استان گفت: با مطرح شدن شیرین کردن آب دریا ایجاد 3 هزار هکتار کشت گلخانه‌ای در سواحل مکران مورد تصویب قرار گرفت و هم اکنون ایجاد 10  هزار هکتار گلخانه در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: به منظورمدیریت منابع آبی طرح تجهیز مزارع به آبیاری تحت فشار و قطره‌ای در جنوب و شمال استان در حال انجام است وافزایش تولیدات کشاورزی و مصرف بهینه آب از جمله مزیت‌های این طرح است.
نجفی با اشاره به اینکه در این طرح هدر رفت آب از 80 درصد به 10 درصد کاهش می‌یابد، تصریح کرد: طرح لوله کشی مزارع سیستان نیز با 20 پیمانکار در حال اجرا است و تا  پایان سال 96 به پایان می‌رسد.
رئیس جهادکشاورزی استان گفت: در حال حاضر 1800 نفر از بومیان منطقه در این طرح مشغول بکار هستند و برای 400 نفر دیگر نیز بدنبال ایجاد کارخانجان مرتبط با لوله کشی ایجاد اشتغال شده است.
وی با اشاره به بیمه محصولات کشاورزی در استان افزود: تا کنون 173 هزار هکتار از محصولات باغی و زراعی استان بیمه شده‌اند. همچنین افزون بر 600 میلیارد ریال غرامت به بهره‌برداران محصولات باغی، زراعی، دام، طیور و میگو پرداخت شده است.
نجفی تصریح کرد: 169 هزار بهره بردار بخش کشاورزی در استان سالانه حدود پنج میلیون تن محصول تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند که با اجرای طرح‌های آبیاری قطره‌ای این تولیدات افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 423162
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *