۰
نویسنده و مدیر انجمن اهل قلم بلوچ شهرستان چابهار:

مسجد پایگاهی انقلابی ومعنوی برای بصیرت افزایی در جامعه است

مسجد به عنوان پایگاهی معنوی و انقلابی بهترین مکان برای بصیرت بخشی به جامعه بشمار می آید.
مسجد
مسجد
به گزارش چهاربهاران، مسجد از آغاز تأسیس تاکنون، به عنوان یک مرکز و دانشگاهی علمی به ویژه در آموزش دین و معارف اسلامی نقشی پررنگ داشته است؛ آموزش علوم تخصصی در مساجد، با توجه به قداست و فضای معنوی و آرامش بخش آن که روح تعهد را در افراد رشد و توسعه می دهد که بسیار اثربخش است.
نویسنده و مدیر انجمن اهل قلم بلوچ شهرستان چابهار با اشاره و جایگاه معنوی و فرهنگی مساجد گفت: با بررسی تاریخ سیاسی و مبارزاتی تمدن اسلام، درمی یابیم که کلیه غزوات پیامبر اکرم(ص) و مبارزات اجتماعی امامان و انقلابها و جنبشهای آزادی بخش اسلامی از پایگاه مساجد آغاز می شد.
مولوی سید محمد درتکیده افزود: سیر جنبش‌های سیاسی معاصر و نیز حرکت‌های انقلابی در قرون گذشته، نشان‌دهنده این واقعیت است که مسجد جایگاه بروز رفتارهای سیاسی مسلمین بوده است؛ همانطور که امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران نیز از طریق مساجد توده های مردمی را گردآوری می کرد. ایشان مکرر در بیاناتشان، به این امر اذعان داشتند و فرموده اند: «مسجد مرکز تبلیغ است، در صدر اسلام از همین مسجدها جیش‌ها و ارتش‌ها راه می افتاده، مرکز تبلیغ احکام سیاسی اسلام بوده مسجد.»
جمهوری اسلامی ایران داعیه دار مبارزه با جریان صهیونیستی
جمهوری اسلامی ایران به عنوان داعیه دار مبارزه باجریان صهیونیستی در سال روز آتش زدن مسجدالقصی بدست رژیم اشغالگر قدس در سی مرداد سال 1348 این روز را با تایید سازمان کنفرانس اسلامی روز جهانی مسجد نامید.
مولوی درتکیده گفت: باید مردم را برای احداث مساجد و تجهیز این اماکن مذهبی تشویق کنیم چرا که هیچ پایگاهی بهتر از مسجد نیست و این اماکن مذهبی پایگاه عبادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ما هستند؛ با برنامه های فرهنگی و معنوی باید برای حضور جوانان در مساجد تلاش همه مسولان را می طلبد.
وی اذعان کرد: مسجد فضایی را به وجود می‌آورد که که روح تعبّد و انگیزه‌های استوار بندگی خداوند متعال در چنین فضای آکنده از رحمت الهی در کالبد اهل آن دمیده می‌شود و دل و جان حاضران با رایحه خوش معنویت جلا می‌یابد.
مولوی اهل سنت ادامه داد: اثرات مثبت حضور در مساجد به این دلیل است که اطمينان و آسايش حاصل از حضور در مسجد، توانايي انجام صحيح، وظايف و تكاليف شرعي ديگر را نيز به دست خواهد داد.
نویسنده شهرستان چابهار با اشاره به حضور و جذب جوانان در مساجد گفت: با توجه به روحیات و فضای فرهنگی جامعه، مسجد برای جذب جوانان، باید دست کم در دو زمینه فعالیت داشته باشد: امکانات فرهنگی و امکانات ورزشی؛ اگر از سوی مسجد در محل، مکانی برای ورزش جوانان در نظر گرفته شود یا با  برنامه ریزی و هماهنگی هیئت امنا، جوانان مسجد بتوانند از امکانات ورزشی در سطح شهر با تخفیف ویژه استفاده کنند، بسیار مناسب است.
انتهای پیام/
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب: 423161
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *