۰
عضو هيات علمي دانشگاه سيستان و بلوچستان:

فرهنگ هاي وارداتي نوع مسموم حربه هاي دشمن است

عضو هيات علمي دانشگاه سيستان و بلوچستان گفت: يكي از علل از هم گسيختگي جامعه، نشر فرهنگ هاي وارداتي غلط است.
11
11
به گزارش چهاربهاران دكتر سالارزهي اظهار کرد: هر اندازه كه پايه اعتقادي و ايماني افراد محكم باشد جامعه از مسموميت فرهنگ هاي وارداتي در امان است.
وي تصريح كرد: جوانان بايد فلسفه، دانش و ارزشهاي زندگي را بر اساس پيامهاي ناب و پاك ملكوتي و آسماني كه عاري از هر گونه آلودگي هستند الگو قرار دهند تا دچار تزلزل روحي، فكري و اعتقادي نشوند.
دكتر سالارزهي در ادامه گفت: معمولا فرهنگ هاي وارداتي نوع مسموم حربه هاي دشمن است و انساني كه از نظر جسمي و فكري مسموم شود كارايي، نشاط و سرزندگي آن در همه زمينه ها و فعاليت هاي اجتماعي و شخصي افت مي كند.
عضو هيات علمي دانشگاه سيستان و بلوچستان بيان كرد: اينگونه افراد آينده نگري و برنامه ريزي براي هدف هاي زندگي ندارند و بعد از مدتي دچار افسردگي روحي و رواني مي شوند و به لحاظ  شخصيتي شكننده و كم حوصله هستند.
سالارزهي گفت: آنچه كه مسلم است اين افراد نمي توانند سيستم  امنيتي و فكري خود را در برابر انواع و اقسام فرهنگ هاي گزنده حفظ كنند و هيجانات و انرژي آنها در زمينه هاي منفي به كار گرفته شده و به هدر مي رود.
وي اظهار داشت: رسانه هاي مختلف شنيداري و گفتاري مي توانند زمينه وحدت و آگاهي افراد را فراهم سازند و جامعه از خطرات ناشي از ورود اين فرهنگ نادرست و افكار  غلط آشنا سازند.
عضو هيات علمي دانشگاه سيستان و بلوچستان در پايان گفت: وقتي كه فرهنگ هاي اصيل ايراني و بومي استانداردسازي شوند و به تناسب نيازها اين فرهنگ هاي ايرانی در جامعه نهادينه شود جامعه به سمت رشد و توسعه بيش مي رود كه در اين زمينه همه سازمانها، رسانه ها و ارگانها بايد در يك مسير و با وحدت كامل حركت كنند.
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 423158
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *