۰
با تصویت هیت وزیران:

مبادلات تجاری در مرز زمینی ریمدان شهرستان چابهار رسمی شد

مرز ریمدان در شهرستان چابهار با تصویب هیئت وزیران، به عنوان مرز رسمی مجاز تصویب و مبادلات مرزی در آن رسمی شد.
11
11
به گزارش چهاربهاران، مرز ریمدان در سال 1384 به عنوان بازارچه مرزی مشخص شد به خصوص پس از دوران تحریمها فعالیت تجاری و گمرکی در این مرز به صورت رسمی انجام نمی شد تا پیش از این مرز میرجاوه تنها مرز رسمی کشور با پاکستان بود و مبادلات از طریق آن و سایر بازارچه های مرزی صورت می گرفت که با محدودیت هایی همراه بود. همچنین گردشگران خارجی که قصد عبور از سمت اروپا به سمت پاکستان را داشتند بدون بازدید از جاذبه‌های جنوب استان از طریق مرز میرجاوه خارج می‌شدند که با بازگشایی مرز ریمدان امکان بازدید آنان از جاذبه‌های این خطه فراهم می آید. از طرف دیگر زوار و گردشگران مذهبی که در مسیر کویته به میرجاوه با خطرات گروه‌های تندرو مواجه هستند میتوانند از طریق بزرگراه مکران که از کراچی تا مرز ریمدان احداث شده با خیال آسوده وارد کشور مان شوند.
جمعیت دویست میلیونی پاکستان به عنوان یک بازار بالقوه و تولید کننده بزرگ مواد غذایی برای کشورمان که دارای منابع انرژی فراوان است، موقعیت ممتازی را فراهم آورده تا تجارت با پاکستان را تا تراز ۵ میلیارد دلار برسانیم.
وجود منطقه آزاد چابهار و مرز ریمدان در شهرستان چابهار و وجود ۲ بازارچه مرزی ریمدان و پسابندر در مرز میتواند این روند را تسریع کند.
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب: 423154
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *