۰
هم سلولی سیدالاسرای ایران از خاطرات اسارت می گوید:

وحدت بین اسرای اهل سنت و شیعه در مقابل صدامیان مثال زدنی بود/ رزمنده اهل سنت ایرانی نگهبان عزاداری سید الشهدا

وحدت، همدلی و انسجام بین اسرای اهل سنت و شیعه در مقابل مزدوران بعثی مثال زدنی بود.
رزمنده
رزمنده
به گزارش چهاربهاران، آزادگان، این غیور مردان صبر و استقادمت به میهن عزیزمان آمدند همان طور که با مقاومتی مثال زدنی، استوار و مامیدوار به جبهه ها رفته بودند؛ با همان روحیه دوباره آمدند با همان عشق و ایمان و معنویت جبهه ها، انتظارها برای این کبوتران گرفتار در دست صدامیان بالاخره به پایان رسید و با آزادی این کبوتران سبکبار به آشیانه خود بازگشتند.
 آن روز ایمان و عشق می بارید،چشمها از شوق و خوشحالی وصال  اشکبار بود ،باری این وارثان و بازماندگان شهدا آمدند تا پرچمهای علمداران همرزم خود را برگیرند و نیروی ایمان و دلاورمردی که برگرفته از فضای زیبای جبهه ها بود دوباره به جامعه ببخشند.
بیست و ششم مرداد ماه  به یاد ورود آزادگان سرافراز و اسیر در زندانهای صدامیان روز آزاده نام گذاری شده است .در این رابطه خاطرات، فیلم و کتابهای بسیار زیادی نوشته شده است.
اهل سنت هم دوشادوش همرزمان و هموطنان شیعه و سایر مذاهب و ادیان در دفاع از مرزهای کشور در دفاع مقدس ایستادگی و رادمردیهای بسیاری از خود نشان دادند. وثابت کردند که جامعه اهل سنت در دفاع از مرزهای کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران ثابت قدم و استوار ایستاده اند.
چابهار به عنوان دورترین رزمندگان شهرستان به مرکز همانند بسیاری از شهرهای میهنمان شاهد حضور غیورمردانی همچون قادری ها، سازمند ها و بهمنی ها ست، نخست از حمید قادری خواستیم از خاطرات خود در زمان اسارت برایمان بگوید، وی در پاسخ به این سئوال گفت: خاطرات ما از دوران اسارت به سبب بدرفتاری بعثیون اکثرا تلخ و ناراحت کننده بود، ولی مقاومت و وحدت بسیار خوب بین رزمندگان بین شیعه وسنی مثال زدنی بود.
وی افزود: یکی از خاطرات تلخ و شیرین ما مربوط به ماه محرم بود، همانطور که می دانید صدام به شدت با برگزای مراسمات عزاداری مخالف بود و به شدت با آن مبارزه می کرد وشدیدترین تدابیر امنیتی را برای نظارت وکنترل بر رزمندگان برای جلوگیری از برگزاری مراسمات عزاداری محرم مقرر کرده بود.
قادری با اشاره به شکنجه ماموران عراقی تصریح کرد: رزمندگان عاشق سیدالشهدا به هر نحو ممکن می خواستند برای نوه رسول الله عزاداری کنند و برای نیل به این هدف تصمیم براین شد که یک نفر از رزمندگان پست بدهد تا آنان به عزاداری بپردازند و بنده این مسئولیت را پذیرفتم، اوضاع خوب پیش می رفت وبا پست دادن من سایر رزمندگان به عزاداری پرداختند، تا اینکه بعثی ها متوجه شدند و بنده را بخاطر این کار شکنجه کردند.
وی در پایان از جوانان خواست با همدلی و بصیرت توطئه های امروز جامعه که اکثرا در از طریق جنگ نرم وارد کشور  می شوند مبارزه کنند، چرا که خون های بسیاری از شیعه وسنی گرفته تا همه مذاهب و ادیان ایرانی برای حفظ تمامیت ارضی کشور به زمین ریخته شده است.
رزمنده و آزاده حمید قادری پس از تحمل 5 سال اسارت همزمان با ورود سرتیپ خلبان لشگری ملغب به سیدالاسرای ایران در 18 فروردین سال 1377 و جزء آخرین اسرای بازمانده در زندان های های عراق به کشور بازگشتند.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب: 423150
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *