۰
مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان عنوان کرد:

برنج قاچاق زمینه ورود بیماری به کشور

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان درخصوص قاچاق برنج به کشور بیان داشت: برنج با توجه به جایگاه غذایی خاص در میان مردم و نوع مصرف فراوان آن ، به عنوان یکی از کالاهای اساسی خانواده های ایرانی به شمار می آید و می بایست بر نحوه ورود آن توسط دستگاه های ذیربط نظارت بیشتر صورت گیرد .
454
454
به گزارش چهاربهاران، سید مرتضی مدنی فدکی قاچاق برنج از کشور های همسایه شرقی را خطرناک دانست و افزود: کالایی که بصورت قاچاق وارد کشور می شود هیچگونه نظارت بهداشتی بر آن صورت نمی گیرد و این خود احتمال ورود بیماری های مختلف را به کشور باز نموده و علاوه بر آن موجب برهم زدن نظم بازار در عرضه این کالا می شود.
وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 120 فقره پرونده با موضوع قاچاق برنج در ادارات تعزیرات حکومتی استان تشکیل که 113 فقره پرونده رسیدگی و مختومه شده است و متخلفین علاوه بر ضبط کالا به میزان 2 میلیارد و 581 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده اند .
مدنی بیان داشت: عمده برنج هایی که بصورت قاچاق از شرق کشور وارد می شود از طریق مرز پاکستان بوده و برنج ها نیز تولید کشور های پاکستان و هندوستان می باشد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان در پایان گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و از طرفی خطرناک بودن عرضه برنج قاچاق در سطح جامعه که هم خطرات اقتصادی و هم بهداشتی را در بر دارد بهترین کار معدوم کردن برنج های قاچاق می باشد.
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 423142
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *