۰

تولید میگوهای نسل اول از سال آینده در چابهار

رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار از آغاز برداشت میگوی پرورشی در مزارع چابهار خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال 500 تن میگو از مزارع چابهار برداشت شود.
84
84
به گزارش چهاربهاران، سید وحید حاج سید جوادی افزود: فصل تولید میگوی پرورشی در چابهار که از اواخر اسفند آغاز شده بود، هم اکنون به اتمام رسیده است.
وی افزود: براین اساس در حال حاضر برداشت میگو از تمامی مزارع چابهار آغاز شده است.
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار با اشاره به اینکه رعایت زمان ذخیره سازی تاثیر مستقیمی بر جلوگیری از شیوع بیماری در مزارع خواهد داشت، تاکید کرد: ذخیره سازی لارو در مزارع چابهار اوایل خرداد ماه به اتمام رسیده بود.
حاج سید جوادی عنوان کرد: از آنجا که ویروس های بیماری زا در میگوها در آبی با دمای 30 درجه فعال نمی شوند به همین دلیل اگر قبل از سرد شدن هوا، برداشت میگوها صورت گیرد می توان از شیوع بیماری در مزارع پیشگیری کرد.
وی با تاکید برجلوگیری از شیوع بیماری در مزارع خاطرنشان کرد: پرورش دهندگان با شروع برداشت میگو قبل از فرارسیدن شهریورماه و سرد شدن هوا، قصد دارند از شیوع بیماری در مزارع جلوگیری کنند.
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار اظهار داشت: پیش بینی می شود در پایان فصل برداشت در نهایت شاهد تولید 500 تن میگوی پرورشی در چابهار باشیم.
به گفته حاج سید جوادی، فصل برداشت میگوهای پرورشی چابهار تا اواخر شهریور ماه ادامه خواهد داشت. این در حالی است که سال گذشته در مجموع 260 تن میگوی پرورشی در استان سیستان و بلوچستان تولید شده بود.
وی در ادامه با اشاره به افزایش دو برابری تولید میگوی چابهار طی سال جاری عنوان کرد: با توجه به کنترل بیماری، انتظار می رود، روند افزایش تولید میگو در استان سیستان و بلوچستان طی سالهای آینده نیز همچنان ادامه داشته باشد.
حاج سید جوادی با بیان اینکه در سال گذشته 130 هکتار مزرعه پرورش میگو در چابهار زیر کشت رفته بود، عنوان کرد: سال گذشته 130 هکتار مزرعه پرورش میگو در چابهار زیر کشت رفته بود که امسال این رقم به 300 هکتار افزایش یافت.
وی با اشاره به ذخیره سازی 35 میلیون لارو در سال گذشته، گفت: ذخیره سازی سال گذشته نیز در مقایسه با سال 93 که 27 میلیون قطعه لارو بود از افزایش همراه بوده است.
این مقام مسئول در اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار اذعان داشت: افزایش تولید میگوی پرورشی در چابهار در حالی است که هیچ یک از مزارع به دلیل شرایط سخت بیمه گذار، امسال بیمه نشده بودند.
وی با اشاره به اینکه امسال شاهد شیوع بیماری در مزارع چابهار نبودیم بیان کرد: در صورتی که بیماری شیوع می یافت به دلیل عدم بیمه مزارع، پرورش دهندگان دچار خسارات زیاد و جبران ناپذیری می شدند.
وی تاکید کرد: یکی از مهمترین شرایط سرمایه گذاران برای ورود به بخش تولید میگوی پرورشی چابهار در سال آینده از هم اکنون ضمانت بیمه شدن مزارع پرورشی است.
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار یادآور شد: پتانسیل افزایش بسیار بالای تولید میگوی پرورشی در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد اما به دلیل مهیا نبودن زیرساختهای لازم، نمی توان به شرایط آرمانی در تولید میگو دست یافت.
حاج سید جوادی با اشاره به تولید میگوهای مقاوم در برابر بیماری افزود: به منظور تولید میگوهای مقاوم در برابر بیماری، مولدین میگوهای نسل اول به استان سیستان و بلوچستان وارد شده تا بتوانیم با تولید این گونه لاروها در مراکز تکثیر، سال آینده شاهد پرورش میگوهای نسل اول در چابهار باشیم.
به گفته وی، بلافاصله پس از اتمام برداشت میگوها، عملیات آماده سازی مزارع برای تولید سال آینده آغاز خواهد شد و ذخیره سازی او اوایل اسفند ماه در مزارع پرورش میگوی چابهار برای تولید سال 96 شروع می شود.
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 423141
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *