۰
امام جمعه سراوان:

رویکرد امام رضا(ع) تعامل با مذاهب بود/عصر امامت امام رضا (ع) عصر تفکرات یهودیت و فلسفه یونانی بود

امام جمعه سراوان گفت: رویکرد امام رضا(ع) تعامل با مذاهب است و جهان اسلام باید مشکلات خو د را با تدبیر دنبال کند.
22
22
به گزارش چهاربهاران، حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان صبح امروز در جشن میلاد امام رضا(ع) که در مسجد علی‌ابن‌ابیطالب سراوان برگزار شد، اظهار داشت: امام رضا(ع) درسهای بسیاری به ما دادند که درس بزرگ ایشان مبارزه هوشمندانه و حکیمانه با نظام سلطه عصر خود بود، رویکرد امام رضا(ع) تعامل با مذاهب است و جهان اسلام باید مشکلات خو درا با تدبیر دنبال کنند.
امام جمعه سراوان با بیان اینکه ولایت و امامت از اصول دینی ما مسلمانان است،گفت: با شکل گیری انقلاب را امامان معصوم (ع) تداوم یافت.
وی با بیان اینکه امام رضا (ع) پیشوای دینی و سیاسی با نگرش مستحکم و ارزشمند دارد، افزود: عصر امامت امام رضا (ع) عصر تفکرات یهودیت و فلسفه یونانی بوده است.
حجت‌الاسلام دهقان با بیان اینکه امام رضا (ع) در عصر امامت خود تنها کسی بوده که در مبانی اسلامی تبحر داشته است، تصریح کرد: امامان معصوم (ع) علاوه بر امامت بر جریانهای سیاسی و اجتماعی نظارت داشته‎اند.
وی با اشاره به بیانات امام رضا (ع) آگاهی کامل به قرآن و سنت پیامبر، عادل بودن و شایستگی کامل را از خصوصیات عترت پیامبر (ص) دانست و تصریح کرد: امام ریشه بالیده اسلام است.
حجت الاسلام والمسلمین دهقان  با بیان اینکه کامل شدن دین در سایه امامت است، تصریح کرد: در واقع پیشوای هر ستم کاری را خداوند نادرست اعلام کرده است.
وی با تاکید بر هوشیاری مسلمانان در برابر توطئه‌های تفرقه‌انگیز دشمنان گفت: سیستان و بلوچستان با داشتن اقوام و مذاهب مختلف به عنوان نماد و الگوی وحدت اسلامی است و از آحاد مردم و علمای شیعه و سنی خواست از وحدت و همدلی موجود پاسداری و حفاظت کنند.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 423138
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *