۰
معاون وزیر صنعت و مدیر عامل بندر صلاله عمان:

بنادر چابهار و صلاله عمان نقش تعین کننده ای برای کشورهای آسیای میانه ایفا خواهند کرد

مدیر عامل بندر صلاله گفت: بنادر عمان نقش تعیین کننده ای در ارتباط با بنادر دنیا دارند و حضور ما در چابهار باعث خواهد شد تا بنادر ایران خصوصاً چابهار بتوانند با تمام بنادر دنیا ارتباط بیشتری داشته باشد.
بنادر
بنادر
 به گزارش چهاربهاران، احمد عکعاک اظهار کرد:هدف از سفر ما به بندر چابهار پیگیری یاداشت تفاهم نامه ای که بین بندر چابهار– شهید رجایی و صلاله عمان منعقد شده را می خواهیم با جدید دنبال کنیم زیرا معتقدیم روابط تجاری و اقتصادی دو کشور باعث تعمیق روابط بیشتر دو کشورخواهد شد.
وی بیان کرد: اقدامات موثر جمهوری اسلامی ایران در اجرای پروژه های عمرانی در منطقه بیانگر قدرت عملکرد این کشوربوده ایران را نشان میو مااین اقدامات موثررا به کشور خومان انعکاس خواهیم داد.
عکعاک افزود: ما در این سفر شاهد علاقمندی و همکاری طرف ایرانی از حضور سرمایه گذاران عمانی را شاهد بودیم و این علاقه مندی برای کشور ما امیدوار کننده است.
مدیرعامل بندر صلاله گفت: در حال حاضر یک میلیون و سیصد هزار TEU (تی ای یو) کانتینر از بندر صلاله برای کشورهای قاره آفریقا تخلیه می شود و ما معتقدیم در صورت سرمایه گذاری ها در بندر چابهار در سال اول شاهد تخلیه 700 هزار کانتینر خواهیم بود زیرا ظرفیتهای بندر چابهار به وسعت اقیانوس است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تشریح اقدامات صورت گرفته طرح توسعه بندر شهید بهشتی گفت: خوشبختانه باتوجه به روابط بسیار خوب دو کشور و توسعه مناسبات اقتصادی سرمایه گذاری کشور عمان در این بندر بسیار حائز و با اولویت خواهد بود.
بهروز آقایی افزود: چابهار مطلوبترین بندر برای ترانزیت و ترانشیب و انتقال کالاهای اساسی، معدنی و صنعتی کشورهای آسیای میانه و افغانستان به دنیاست.
آقایی خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما سرمایه گذاری کشور عمان در فاز های توسعه ای بندر چابهار است زیرا این فازدستیابی به عمق مناسب برای پذیرش کشتی های جدید را فراهم می نماید.
احمد عکعاک معاون وزیر صنعت و مدیر عامل بندر صلاله عمان در راس هیاتی فنی اقتصادی برای توسعه روابط دریایی بندری و نحوه سرمایه گذاری در بندر چابهار از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار بازدید و نشستی مشترک بین مدیران بنادر و کارشناسان فنی دو کشور برگزار شد.
انتهای پیام/
 
 
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 423134
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *