۰
فرمانده نیروی انتظامی چابهار در گفت و گو با چهاربهاران:

مولفه های اجتماعی عاملی مهمی برای رسیدن به امنیت هستند/ رسالت ونقش رسانه ها، ارتقای اگاهی مردم وبرقراری امنیت عمومی است/ کاهش ۱۷ درصدی وقوع جرایم/ دستگیری سارقی با ۲۵ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار گفت: مولفه های امنیت اجتماعی عاملی مهمی برای رسیدن به امنیت پایدار در جامعه هستند.
نوربخش
نوربخش
محمد نور بخش در گفت و گوی تفضیلی با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره به عملکرد دستگاه های مختلف امنیتی وانتظامی اظهار کرد: مقوله امنیت یک مقوله بسیار پیچیده ای است که هر دستگاهی هم برای آن یک نقش و وظیف ای را برعهده دارد و ضعف و یا یک بخشی که امنیت به آن مربوط است این مقوله را تحت شعاع قرار داده و تاثیر مثبت و منفی آن مشخص خواهد شد.
وی گسترش حاشیه نشینی را تهدیدی جدی برای امنیت دانست و افزود: گسترش حاشیه نشینی آسیب های اجتماعی را در پی خواهد داشت ؛ بیکاری،فقر و اعتیاد آسیبهایی هستند که تاثیر مستقیمی بر افزایش بزهکاری و ناهنجاریهای اجتماعی دارند وافزایش این عوامل امنیت هم قطعا تحت شعاع خود قرار می دهد.
وی ضعف فرهنگی را از مشکلات اساسی در اصلاح ناهنجاریهای اجتماعی داسنت و تصریح کرد: تبدیل ناهنجاری ها به هنجار و با مطالعاتی که انجام شده کسانی که جرمی مرتکب می شوند گاها مورد تشویق اطرافیان خود قرار می گیرند و نتیجه آن الگوسازی برای افراد خواهد بود؛ عدم تحقق این مهم ناشی از ضعف فرهنگی در جامعه است که باید مسولین که در این رابطه فرهنگ سازی و ایجاد بستر فرهنگ تلاش هایی انجام دهند.
نور بخش اعتیاد را از دیگر عوامل تاثیر گذار بر امنیت برشمرد و تاکید کرد: مبحث بعدی که در امنیت تاثیر مستقیمی دارد مواد مخدر است، وجود معتادان خیابانی بی سرپرست که امروزه همه شهروندان در شهر شاهد هستند؛ معتادان بی سرپرستی که هیچ مکانی برای زندگی ندارند واکثرا کارتن خوابند و هیچ منبع درآمدی ندارند.
وی افزود: طی تحقیقات انجام شده هر معتاد در روز بین 10 تا 15 هزار تومان مواد مصرف می کنند و همانطور که گفته شد چون هیچ کاری هم ندارند باید هزینه مواد از جایی تامین کنند دسته ای از آنها با سلاح گرم دست به سرقت می زنند و عده ای هم با دزدی های خرد اقدام به خرید و تامین مواد مخدر می کنند و این خود عاملی بر بهم زدن امنیت در جامعه است.
فرمانده منطقه انتظامی چابهار با اشاره به عملکرد معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در سطح شهرستان تصریح کرد: کارشناسان اجتماعی نیروی انتظامی برنامه هایی را درمدارس برای آگاه سازی دانش آموزان نسبت به آسیب های اجتماعی و راههای مقابله با آن اجرا می کنند.
 رسالت ونقش رسانه ها، ارتقای اگاهی مردم وبرقراری امنیت عمومی است
محمد نور بخش با تاکید بر نقش مهم رسانه ها در امنیت اجتماعی خاطر نشان کرد: رسانه ها نقش بسیار بزرگی در بالا بردن احساس امنیت در جامعه  دارند و با نگاهی اجمالی به عملکرد کلی رسانه ها پس از انقلاب می توان گفت رسانه ها با تصویر کشیدن اقدامات پلیس و حتی انتقاد و تقدیر از عملکرد آن در این زمینه کارنامه وعملکرد موفقی داشته اند.
وی از مردم خواست نسبت به شایعاتی که در فضاهای مجازی انتشار می یابد توجه نکنند و از قضاوت های زودهنگام پرهیز کنند.
کاهش ۱۷ درصدی وقوع جرایم در چهارماهه نخست سال 95، نسبت به سال  94
وی با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی از ابتدای سال تاکنون اظهار کرد: در چهار ماهه سال 95، با تلاش همه همکاران انتظامی در سطح شهرستان چابهار موارد ذیل حاصل شده است، کاهش 17 درصدی جرایم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش 59 درصدی کشفیات سلاح گرم، کشف 200درصدی مشروبات الکی، افزایش 18 درصدی دستگیری اتباع بیگانه و در تصادفات درون شهری 31 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشتیم.
دستگیری سارقی با ۲۵ فقره سرقت
فرمانده انتظامی با اعلام دستگیری سارقی با سرقت هایی از شهروندان گفت: با تلاش ماموران نیروی انتظامی سارقی که به 25 فقره سرقت اعتراف کرده بود دستگیر شد؛ نامبرده به سرقت خشن، سرقت به عنف، سرقت موتورسیکلت، سرقت از مغازه ها و .. اعتراف کرد.
نور بخش با اشاره به عملکرد مرکز مبارزه به قاچاق کالا وارز تصریح کرد: ماموران مبارزه با قاچاق کالا بیش از 40 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف کردند.
وی افزود:هر کالایی که بیشتر از 10 میلیون ریال که فاقد برگه گمرک باشد از جمله کالاهای قاچاق؛ لوازم خانگی، برنج، شکر، لاستیک، دارو، چای کالای قاچاق محسوب می شود.
فرمانده منطقه انتظامی شهرستان چابهار در پایان با اشاره به نقش بسیار مثبت وتاثیر گذار مردم در برقراری امنیت اجتماعی تاکید کرد: از مردم شهید پرور شهرستان چابهار می خواهم همانند پلیس در جامعه نقش ناظر و ناظم را هم به نسبت به افراد جامعه داشته باشند ودر پایان از مردم متدین و نجیبی که در این بندر ساحلی در جنوبی ترین خطه  زندگی می کنند و از تعامل خوبی که مردم این شهر با نیروی انتظامی  دارند تقدیر و تشکر کرد.
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 423103
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *