۰
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در گفت و گو با چهاربهاران:

تغییر رویکرد سازمان سوادآموزی کشور در مبارزه با بی سوادی/ افزایش ۳۰ درصدی روند کار سواد آموزی در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: سازمان سوادآموزی کشور در مبارزه با بی سوادی برنامه و رویکردهای جدیدی در دستور کار دارد.
باقرزاده
باقرزاده
علی باقرزاده در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره به هدف اصلی سوادآموزی در کشور اظهار کرد: هدف اصلی از بین بردن بی سوادی در کشور و خردبخشی به توانمند سازی نیروی انسانی است.
وی افزود: گزارشات، رویکردها و اطلاعاتی که در تجارب سواد آموزی در دنیا یا برنامه های تازه که خود سازمان داده است و هدف گذاریهایی که در جریان گذاشته شود توسط مجری اصلی برنامه ها باید در اختیار همکاران قرار گیرد و آنها تجارب و مسائل و مشکلاتی که وجود دارد باید بررسی کنند؛ ما در هر سال یه دوره ای در مرکز آموزشی داریم که امسال در چابهار برگزار می شود.
باقرزاده با اشاره به رویکرد جدید سوادآموزی و طبق عملکرد در سال گذشته بیان کرد: رویکرد های جدید سواد آموزی و عملکرد سال گذشته و تغیری که در پایگاه های اطلاعاتی داده اند و سیاست های که در مالی و اعتباری با همکاران در میان گذاشته می شود مقرر شد در سال تحصیلی آینده تعداد اولیای بی سواد به صفر یا به حداقل برسد.
وی ادامه داد: و رویکرد دیگر سازمان؛ تعداد بی سوادان کل استان را به حداقل برسانیم.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: در حال حاضر استان سیستان و بلوچستان در بانک اطلاعاتی ما حدود 100 هزار بی سواد مطلق وجود دارد که با هدف گذاری همکاران ما در چهار سال آینده مشروط به اینکه بی سواد تولید نشود و بازگشت جدیدی وجود نداشته باشد به حداقل ممکن برسد.
وی اذعان کرد: در استان سیستان و بلوچستان روند کار سواد آموزی به نسبت سال گذشته خیلی شتاب پیدا کرده است و این استان نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش عملکرد دارد، با تحت پوشش بردن 53هزار نفر، استان اول کشور به لحاظ کیفی است.
وی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان جزء استان هایی که عملکرد بالایی دارد که هم از مدیر کل آموزش و پرورش و هم از واحد سواد آموزی استان و شهرستان تشکر می کنم و تشکیل این جلسه و قبول آن در شهرستان چابهار توجه و نشان از دغدغه مسئول آموزش و پرورش را می رساند.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 423090
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *