۰
رئیس دفتر هیات نظارت شورای نگهبان در چابهار در گفت و گو با چهاربهاران:

شورای نگهبان برای حفاظت و صیانت از قانون تشکیل شده است/ شورای نگهبان پایبند به تعهدات قوانین و دستورات اسلامی است

رئیس دفتر هیات نظارت شورای نگهبان در چابهار گفت: شورای نگهبان برای حفاظت و صیانت از قانون تشکیل شده و پایبند به تعهدات قوانین و دستورات اسلامی است.
شورای نگهبان
شورای نگهبان
احمد علی سرحدی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره به سالروز و جایگاه شورای نگهبان برای حفظ و صیانت از قانون اساسی اظهار کرد: شورای نگهبان برای اسلامی بودن و اسلامی ماندن نظام به وجود آمد و مهمترین وظیفه این نهاد پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی است و این نهاد در انتخابات هم نظارت دارد.
وی با اشاره به وظایف این نهاد افزود: نظارت بر انتخابات و تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی از جمله دیگر وظایف این نهاد است و در طول سال برای اعضا درسطح های متفاوت آموزش های لازم گذاشته می شود و این همایش ها برای بصیرت افزایی و آموزش و های لازم متناسب با اهداف داده می شود.
سرحدی بیان کرد: مطابقت مصوبات مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی و بررسی صلاحیت ها و نظارت بر انتخابات مختلف را از دیگر وظایف مهم شورای نگهبان در کشور است.
احمد علی سرحدی گفت: 473 نفر عضو فعال در حوزه شهرستان چابهار و  700 نفر در بخش های پلان و دشتیاری بومی منطقه عضو دفتر هستند و با دفتر شورای نگهبان همکاری می کنند.
رئیس دفتر هیات نظارت شورای نگهبان در چابهار خاطر نشان کرد: وظایف این نیروها در زمانی که انتخابات نداریم آمادگی و کسب اطلاعات انتخابات آینده است و رصد کردن کاندیدهای احتمالی، اخلاق، رفتار و نوع عملکرد آنها در جامعه بررسی می شود.
وی بیان کرد: عده ای با جنجال و جو سازی به دنبال آسیب زدن به جایگاه و شخصیت های خدوم این شورا در کشور هستند در حالی که شورای نگهبان نه تنها از این تهدید، تخریب و کارشکنی ها هراسی ندارند بلکه با تعهد بیشتر هر روز به وظایف کاری خود در جامعه عمل می کنند.
انتهای پیام/
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 423022
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *