۰
چهاربهاران از معضل بیکاری گزارش می دهد؛

بیکاری در سایه ظرفیتهای بالقوه دریا و منطقه آزاد چابهار/ راه اندازی کارگاه های نیمه فعال سهم بسزایی در اشتغال خواهد داشت/ تجارت چمدانی در مرز ریمدان موجب رونق کسب و کار می شود

باورکردنی نیست که بندر چابهار شهری با بندرگاه ، گمرک، منطقه آزاد و جاذبه های کم نظیر گردشگری نظیر دریا با معضل بیکاری مواجه باشد.
بیکاری
بیکاری
به گزارش چهاربهاران، بر اساس جدیدترین گزارشات صورت گرفته در خانوارهای ایرانی که از میان 24% از خانوادهه ای بدون شغل،57% یک نفر شاغل 5/15 % دونفر شاغل و 5/3 درصد بیش از سه نفر شاغل بوده اند.
بر اساس آمارهای موجود درصد کمی از بیکاران در کشور هر ساله وارد بازار کار می شوند از این رو دولت با تخصیص بودجه و منابع بانکی سعی در هدایت بیکاران به دریافت وام و ایجاد کسب و کارهای کوچک نموده است اما این تلاش دولت نیز عملا بی نتیجه ماند.
معضل بیکاری در استان سیستان وبلوچستان به عنوان یکی از استانهای جوان کشور بحرانی تر از مناطق دیگر است، وبیش از استانها دیگر با این معظل دسته وپنجه نرم می کند.
شهرستان چابهار علی رغم داشتن ظرفیتهای بکر دریا، منطقه آزاد و ادارات کل بنادر و شیلات که گردش مالی بسیار زیادی دارند و می توانند با مدیریت صحیحی موجب رونق و توسعه در منطقه شوند با وجود تمام این مزایا بی کاری در این شهرستان ساحلی بیداد می کند.
امروزه نقدینگی بسیاری در ارگانهای دولتی جا به جا می شود  که با مدیریت صحیح و توجهات لازم می تواند اشتغالزایی بسیار زیادی به وجود اورد اما نفع آن برای مردم منطقه بسیار کم است
با این همه شواهد و آمار حاکی از آن است که این مزیتهای بندر چابهار که برخی از آنها می تواند به تنهایی موجبات اشتغالزایی و توسعه اقتصادی یک استان را فراهم آورد نتوانسته برای رفع معضل بیکاری در این شهرستان کارساز باشد.
رئیس اداره کار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به مشکل بیکاری در شهرستان چابهار گفت: کلیه دستگاه ها باید دست به دست هم بدهند تا این معضل حل شود؛ اکثر واحدهای تولیدی شهرستان چابهار اول به دلیل عدم مدیریت مناسب و مشکلات نقدینگی و بدهی به بانک ها متأسفانه تعطیل هستند در سه ناحیه صنعتی تن ماهی ما کارخانجات تعطیل و یا در شرف تعطیلی هستند.
علی امیریان ابراز امیدواری کرد با محقق شدن پروژه های ملی در دست ساخت در پیکره منطقه آزاد شاهد تغییرات شگرفی در اشتغال جوانان به وجود آید و افزود: راه اندازی مجتمع های بزرگ پتروشیمی، فولاد و راه آهن می تواند تاثیر بسیار زیادی بر اشتغال جوانان این استان داشته باشد.
رئیس اداره کار شهرستان با امتناع از ارائه آمار بیکاری در شهرستان چابهار بیان کرد: آمار بیکاری در شهرستان باید از مرکز آمار ایران گرفته شود و رسما مرکز آمار اعلام کند.
امیریان راه اندازی واحدهای نیمه فعال را در اشتغال بیکاران بسیار موثر دانست و تصریح کرد: با اعطای تسهیلات ارزان قیمت به واحد های تولیدی نیمه فعال و راه اندازی این کارخانجات نیمه فعال قطعا اشتغال ایجاد می شود و امیدواریم با بسته حمایتی دولت بتوانیم واحده های نیمه فعال را راه اندازی کنیم در بحث کشاورزی و خدماتی و غیره مشکلاتی داریم ولی عمده مشکلات ما در بحث کارخانجات نیمه فعال است.
وی از نماینده مجلس خواست پیگیریهای لازم برای راه اندازی هر چه زودتر بازارچه های مرزی صورت دهد و تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که نمایندگان با پیگیری لازم با قانونی کردن و به رسمیت شناختن مرز ریمدان و تردد ورود کالا و صادرات و واردات نقش بسیار زیادی در جوانان آن منطقه داشته باشند و در واقع  معضل بیکاری به حد پایینی برسد.
امیریان با اشاره به برگزاری کارگروه اقتصاد مقاومتی و خروجی این کارگروه خاطر نشان کرد: در چند جلسه برگزاری این کارگروه مقرر گردید با دادن تسهیلات از طریق استان و بانک های عامل و صندوق توسعه ملی بتوانیم این معضل بیکاری را رفع کنیم.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 423016
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *