۰
گزارش چهاربهاران از نیاز توسعه صنعتی شهر به مردم محلی؛

رونق تولید و کسب کار با حمایت از سرمایه گذاران داخلی صورت می گیرد/ مبنای اقتصاد مقاومتی جهت دهی به سمت سرمایه گذاران محلی است

رونق تولید و کسب کار در صنعتی شدن شهر با حمایت از سرمایه گذاران داخلی و محلی صورت می گیرد.
سرمایه
سرمایه
به گزارش چهاربهاران، پس از تصویب برجام و اجرایی شدن آن از سوی دولت رفت و آمد سرمایه گذاران به بندر چابهار بیشتر شد و از جمله اقدامات مهم صورت گرفته در حوزه اقتصادی برگزاری اجلاسی موسوم به اجلاس آیورا به میزبانی چابهار بود.
 
اما در ورای هرگونه اقدامات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باید به نقشی که مردم و علی الخصوص سرمایه گذاران محلی می توانند در جهت رشد و شکوفایی حوزه های ذکر شده ایفا کنند توجه داشته باشیم.
 
با نگاهی گذرا به کلاهبرداری بزرگی که در سیستان و بلوچستان رخ داد می توان نتایج مهم و قابل توجهی را عنوان کرد.
 
فردی با اعتماد سازی و فروش خودروهایی چند میلیون زیر قیمت کارخانه مادر اقدام به کلاهبرداری میکند و با یک مبلغ نجومی پا به فرار میگذارد، جدا از اینکه این فرد جرمی مرتکب شده و باید مجازات شود باید به آن روی سکه هم توجه کرد.
 
مردم با علم بر اینکه خودرو دارای قیمت مشخص در بازار و کارخانه است صرفا برای کسب سود بیشتر دست به این ریسک زده و سرانجام پایه ثابت دادگاه شدند.
 
فرض کنید مبلغی که فرد کلاهبردار از مردم به یغما برد در حوزه های بهداشت، سلامت، مدرسه سازی و سایر کمبودها با توجه به رعایت اولویت ها هزینه میشد، آنگاه امروز به جای اینکه به دنبال سرنخ و جستجوی فرد کلاهبردار باشند میتوانستند کمک بزرگی به اقشار مختلف جامعه و افزایش امکانات رفاهی انجام دهند.
 
اگر سرمایه گذاران محلی به صورت پر رنگ وارد صحنه اقتصاد شهر چابهار شوند و مورد حمایت مسئولین قرار بگیرند می توانند بازیگر اصلی توسعه و آبادانی باشند، آنگاه مسئولین نیز میتوانند با قدرت بیشتر و به صورت رقابتی از سرمایه گذاران خارجی دعوت کنند.
 
اصلی ترین دغدغه در حوزه اقتصادی هم خوانی با شرایط اقلیمی و فرهنگی است لذا با همکاری سرمایه گذاران محلی با توجه به اینکه از خوده مردم نیز هستند کمک شایانی به شکل گیری یک اقتصاد موفق و سود آور می شود.
 
مردم نباید در انتظار یک جهش فوری و ناگهانی با حضور سرمایه گذاران خارجی باشند، در حال حاضر  تصرف بازار در منطقه آزاد به دست دو کشور چین و افغانستان است و هر روز قلمرو خود را افزایش میدهند.البته هوش بالای چینی ها و افغان ها قابل تحسین است چون به جای استفاده از نیروی انسانی بومی که برای استخدام باید حقوق مشخص و حق بیمه پرداخت کنند از نیروی کشور خودش با کمترین هزینه بهره میبرد.
 
اگر مبنای پیشرفت و توسعه اقتصادی مقاومتی است باید دست به کار شده و با ایجاد طرح های خلاقانه و کار آفرینی و مهمتر از آن سوق دادن سرمایه گذاران محلی به سمت تولید در آینده ای نه چندان دور  شاهد پیشرفت پیشانی کشور باشیم.
 
سید هومن حسینی
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب: 423009
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *