۰
کارشناس سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی؛

تفاهم با FATFجنبه تهدیدی برای ایران دارد/ ریسک اقتصادی و امنیتی در راه است

سلطانعلی میر گفت: امضای این تفاهم نامه برای ایران جنبه تهدیدی دارد و هم به عنوان یک ریسک اقتصادی و هم خطرامنیتی است و به نوعی باعث محدود شدن ما می شود.
fatf
fatf
به گزارش چهاربهاران، سلطانعلی میر در گفت و گو با دادمردان با تاکید بر این مطلب که حذف نام ایران از لیست سیاه fatf با هدف نفوذ به سیستم بانکی کشور صورت گرفته است، اظهار داشت: این توافق از مصادیق نفوذ اقتصادی است زیرا پذیرش ورود به این کارگروه  مطابق  با استاندارها و تعاریف غربی است و در قالب راهبردی بزرگتری است که مد نظر آمریکا است.
 این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: این گروه از سال 2010 با یک اقدام کاملا سیاسی ایران را در لیست سیاه خود قرار داد بود و تنها دو کشور ایران و کره شمالی در این لیست قرار داشتند، و حذف نام ایران در این زمان تنها یک بازی سیاسی دیگر است.
این مدرس دانشگاه با بیان اینکه امضای این تفاهم نامه برای ایران جنبه تهدیدی دارد، ادامه داد: این تفاهم نامه برای ایران هم یک ریسک اقتصادی و هم ریسک امنیتی است و به نوعی باعث محدود شدن ما می شود.
 وی با اشاره به اینکه این کارگروه در ظاهر ممکن است اقتصادی باشد اما الزاماتی را به دنبال دارد، گفت: کشور های که زیر نظر این کارگروه  قرار می گیرند باید با راهبرد غربی ها عمل کنند که مهمترین آن مسئله تروریسم است که ایدئولوژی ما از تروریسم با تعریف غربی ها بسیار متفاوت است.
میر با بیان اینکه غرب حزب الله را گروه تروریستی می دانند، خاطر نشان کرد: غربی ها از یک سو نظام و سپاه قدس را مدافع تروریسم میدانند و اسرائیل را که خود نیز نمونه کامل تروریسم است را رئیس کمیته ضد تروریسم سازمان ملل می دانند.
این مدرس دانشگاه با اشاره به حمایت و پشتیبانی غربی ها از گروه هایی تکفیری و کودک کش همچون داعش و عربستان ، بیان کرد: این کارگروه به ظاهر اقتصادی برای کشورما ریسک بزرگی است و ما در میدانی وارد شده ایم که مطابق استانداردهای غرب است و ما با امضای این تفاهم نامه با دست خود خط مقاومت  را تخریب می کنیم.
 وی با اشاره به بیانات رهبری گفت: این تفاهم نامه از مصادیق برجام منطقه ای و پسابرجام است و پذیرش الزامات سیاسی غرب  تنها به ظاهر مثبت اما به ضرر ما است.
وی  عنوان کرد: جنایات امریکا نیز بر هیچ کس پوشیده نیست و این یک لطمه بزرگ فاجعه برای مردم ما و خط مقاومت است و به موجب این پیمان همه مجموعه های مالی و حتی حساب های شخصی مردم  به زیر نظر غرب می رود .
وی در پایان با بیان اینکه این تفاهم نامه با استقلال سیاسی ، حقوقی و اقتصادی ما منافات دارد، گفت: دولت نباید وارد عرصه ای شود که استراتژیک ها و راهبردهای آن توسط امریکا و غربی ها مشخص میشود.
 
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 423001
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *