۰
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

هدف کارگروه اقدام مالی صیانت و دوام رژیم صهیونیستی/ ماهیت اصلی fatf جلوگیری از تامین مالی جبهه مقاومت در منطقه است

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه کارگروه fatf آژانس انرژي اتمی دیگری برای ایران است گفت: fatf یک نهاد بین المللی فنی و کارشناسی با رفتارها و اهداف سیاسی است .
حسینی
حسینی
به گزارش چهاربهاران، سیدباقر حسینی نماینده سابق مردم سیستان و کارشناس مسایل سیاسی و منطقه ای در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، با بیان اینکه کارگروه fatf  آژانس انرژي اتمی دیگری برای ایران است گفت:  fatf یک نهاد بین المللی فنی و کارشناسی با رفتارها و اهداف سیاسی است . وی افزود: fatf تقریبا چیزی مشابه سازمان بین المللی انرژی اتمی است که به عنوان ابزاری برای قدرت هایی مثل آمریکا و همپیمانانش تبدیل شده است. وی سازمان ها و نهادهای بین المللی را ابزار دست برخی از کشورها دانست و افزود: سازمان ملل که در راس همه قرار دارد با اولین فشار رژیم عربستان لایحه ای که در ۱۷ مه بر طبق آن رسما دولت عربستان را عامل قتل عام کودک معرفی کرده بود لغو کرد و سازمان ملل به همین راحتی از مواضع خود عقب نشینی می کند  و نه تنها هیچ اقدامی از سوی کشور های عضو این گروه نمی شود بلکه حمایت از رژیم صهیونیستی نیز در راس فعالیت های آنان قرار می گیرد آن وقت یک نهاد بین المللی چقدر می تواند برای کشور مفید باشد. حسینی با بیان اینکه آمریکا در حال رهبری این گروه ها و نهادهای به ظاهر فنی و کارشناسی شده است ادامه داد:  چندی پیش این کارگروه در اقدامی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی را در لیست سیاه خود قرار داد و ریسک سرمایه گذاری این کشور ها را بالا اعلام کرد و این اقدام سبب شد تا بانک های بزرگ دنیا با ما ارتباطی نداشته باشند و همکاری نکنند هر چند عدم همکاری بانک ها در پی اقدام این کارگروه طبیعی است.
  ماهیت اصلی fatf جلوگیری از تامین مالی جبهه مقاومت در منطقه است کارشناس مسایل سیاسی و منطقه ای با بیان اینکه این کارگروه  باهدف مبارزه با پولشویی و بعدها مبارزه با تامین مالی تروریسم ایجاد شده است تصریح کرد: ماهیت اصلی این گروه جلوگیری از کمک به گروه های مقاومت و ازجمله حزب الله است که برای استقلال کشور خود و مبارزه با اشغال و تجاوز گری بپا خواسته اند و به زعم ان کارگروه تروریست به حساب می آیند.
  هدف کارگروه اقدام مالی صیانت و دوام رژیم صهیونیستی است وی با بیان اینکه گروه های تروریستی از قبیل سازمان منافقین و پ.ک.ک از دیدگاه آن ها حتما مسلمانان جهان به شمار می آیند گفت: درحقیقت صیانت از دوام و بقای صهیونیستی هدف این کارگروه است تا اینکه به دنبال مبارزه با تروریسم باشند. حسینی با بیان اینکه حمایت از تروریست از اقدامات این کشور ها و رژیم صهیونیستی نمونه بارز تروریست است اظهار داشت: یکی از اقدامات این کارگروه حمایت از منافقین که یک سازمان تروریستی شفاف و روشن هستند می باشد منافقینی که تنها در کشور ایران ۱۷ هزار نفر را به شهادت رسانده اند  حال در پناه این کارگروه زندگی می کنند.
  دولت در خصوص ضمانت های ایران به FTAF را شفاف سازی کند وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی باید ضمانت‌های ایران به FATF را شفاف کند ادامه داد: این کارگروه در ۲۴ ژوین اطلاعیه ای صادر و در آن قید کرد که محدودیت های مالی و پولی ایران به مدت ۱۲ ماه به دلیل عملیاتی کردن برنامه توافق شده ما بین ایران و این نهاد تعلیق شده است. وی با بیان اینکه تا کنون هیچ خبری از سوی مسیولین مبنی بر تعهدات این توافق  اعلام نشده است گفت: مجلس باید در خصوص توافق دولت با fatf  ورود کند چرا که یکی از وظایف مجلس نظارت بر تعهدات و قرادادهای بین المللی کشور با سایر کشور هاست که باید رصد و نظر دهند.
  توافق ایران با گروه اقدام مالی زمینه ساز نفوذ است نماینده سابق مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از خطرات تعهد با این کارگروه را درز اطلاعات بانکی ایرانیان دانست و افزود: مسیله ای که دولت ایران اجازه ورود به آن را ندارد اکنون با این توافق ۳۷ عضو ۳۵ کشور و ۲ نهاد منطقه ای که شورای منطقه ای خلیج فارس و آمریکا هم جز آن هستند به راحتی نظارت و به اطلاعات ایرانیان نهادهای مالی و موسسات مالی وزارت دفاع و سپاه دسترسی پیدا می کنند. حسینی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در باره با نفوذ گفت: این تعهد مصداق نفوذ است و می تواند صدمات سنگینی را به کشور وارد کند. وی از دیگر خطرات ان تعهد را نفوذ اقتصادی خواند و خاطر نشان کرد: نفوذ در بعد اقتصادی بسیار حایز اهمیت است چراکه اکنون یکی از اقدامات کشور رفع مشکلات اقتصادی و اقتصاد مقاومتی می باشد که اگر برنامه ها و جزییات مالی ما در اختیار این کارگروه قرار بگیرد صدمات جبران ناپذیری خواهد داشت. حسینی درپایان گفت: هر گونه توافق با این گروه الزاما عدم همکاری با حزب الله و گروه های مقاومت را در پی خواهد داشت. انتهای پیام/
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب: 422999
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *