۰

افزایش آمار ولادت پسران در سیستان و بلوچستان

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: در 3 ماه نخست امسال، 12 هزار و 681 ولادت فرزند پسر و 11 هزار و 885 ولادت فرزند دختر در استان ثبت شده است.
ولادت
ولادت
به گزارش چهاربهاران، رضا راحت‌دهمرده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، آمار ولادت در سیستان و بلوچستان 910 واقعه بیشتر بوده است.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان افزود: 11 هزار و 4 ولادت بیشتر از سال گذشته در مهلت قانونی 15 روز به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: از تعداد ولادت‌ها 12 هزار و 681 واقعه ولادت فرزند پسر و 11 هزار و 885 واقعه ولادت فرزند دختر بوده است.
راحت‌دهمرده گفت: در این 3 ماه به طور میانگین در هر شبانه‎روز 264 واقعه و در هر ساعت 11 نوزاد در استان متولد شده‎اند.
وی تصریح کرد: شبکه اعلام وقایع حیاتی در روستاها نیز متشکل از دهیاران و خانه‌های بهداشت روستایی در قالب شبکه اعلام وقایع حیاتی طراحی شده‌ است.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان افزود: در سه ماه نخست امسال بیشترین فراوانی اسم برای دختران فاطمه و برای پسران محمد بوده است.
راحت‌دهمرده با اشاره به آخرین وضعیت کارت‌های ملی هوشمند خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 76 هزار و 890 نفر درخواست کارت ملی هوشمند داشتند و 24 هزار و 549 کارت هوشمند تحویل مراجعان شده است.
وی ادامه داد: در سه ماه نخست امسال، 5 هزار و 343 واقعه ازدواج به ثبت رسیده که از این تعداد 3 هزار و 643 واقعه در نقاط شهری و یک‌هزار و 694 واقعه در مناطق روستایی ثبت شده است.
این مسؤول اظهار کرد: میانگین ثبت ازدواج برای آقایان 25 سال
و 21 سال برای زنان ثبت شده است.
راحت‌دهمرده افزود: در سیستان و بلوچستان به ازای هر 11 ازدواج یک طلاق ثبت شده است که این رقم نشان می‌دهد درصد طلاق در این منطقه به نسبت کمتر است.
وی گفت: در سه ماه نخست امسال، 473 واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده است و بیشترین طلاق ثبت شده در زوجین با طول زندگی مشترک دو تا سه سال بوده است.
انتهای پیام/
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 422992
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *