۰
سردار معروفی در ضیافت افطار با حضور مردم روزه دار شیعه و سنی و مسولین چابهار:

روحیه انقلابی یعنی ثابت قدم بودن در تمامی اصول و مبانی اصیل انقلاب/ عزت و افتخار کشور ماحصل روحیه انقلابی گری مردم است/ بصیرت در عمق ایمان نیروهای بسیجی است

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان وبلوچستان گفت: روحیه انقلابی یعنی ثابت قدم بودن در تمامی اصول و مبانی اصیل انقلاب اسلامی است.
سردار معروفی
سردار معروفی
به گزارش چهاربهاران، سردار پاسدار حسین معروفی با اشاره به نقش بسیج در دفاع از آرمانهای انقلاب و حفظ تمامیت ارضی کشور اظهار کرد: حضور در مقابل کسانی که وجودشان را در طبق اخلاص گذاشته اند و برای دفاع از آرمان های انقلاب،  تمامیت ارضی کشور، ارزش های الهی و انسانی در بسیج مستضعفین هستند و با روحیه بالای انقلابی گری و بصیرت نافذ رسالت خودشان را به شایستگی انجام می دهند توفیق بسیار بالایی است..
وی حضور بسیجیان را در سازمان مردمی بسیج مستضعفین یک توفیق بزرگ عنوان کرد و افزود: حقیقتا این بصیرت که در وجود همه شما به عنوان بسیجیان بی ادعا و کسانی که دنبال چشم داشتی نیستید اما برای ادی دین و رسالتی که در روحیه انقلابی گری شما در مجموعه سازمان بسیج مستضعفین که یک سازمان مردمی انقلابی است حضور پیدا کرده اید، برای همه ما یک توفیق بزرگیست که بایستی قدر آن را بدانیم.
رسالت راهبردهای فرماندهان بسیج بر عهده پایگاه های مقاومت است
سردار معروفی از فرماندهان حوزه ها، گردان ها و پایگاه ها بعنوان سرپنجه های اصلی بسیج مستضعفین یاد کرد و گفت: استخوان بندی بسیج؛ پایگاه ها و حوزه های مقاومت است  پس آن چیزی که در حوزه راهبردی و ستاد بسیج تصمیم گیری می شود اجرایش منوط به پیگیری و انجام وظیفه و رسالت شما فرماندهان است، هر ماموریتی که برای بسیج تعریف شده از جمله رفع محرومیت زدایی و یا اقتصاد مقاومتی همه آن به دوش کانون های اصلی یعنی حوزه ها و پایگاه های مقاومت است؛ ما در صورتی سپاه استانی قوی داریم که سپاهای شهرستانی قوی داشته باشیم و اگر حوزه های ما از آن قدرت و وقوت کار برخوردار نباشند قطعا ماموریت بسیج به زمین خواهد ماند که اصلی ترین ماموریت بسیج به دست جمعی شما فرماندهان بزرگوار است.
اجرای ماموریت با خرد جمعی و اتاق فکر بسیج شکل می گیرد
فرمانده سپاه سلمان استان سیستان وبلوچستان گفت: اجرای ماموریت های مهم اساسی و تاثیرگذار در جامعه اسلامی با داشتن اتاق فکر و یک خرد جمعی که بتواند برای بسیج در هر منطقه ای برنامه ریزی کند، امکان پذیر است.
وی ادامه داد: شوراهای حوزه ها و پایگاه ها همان اتاق فکر خرد جمعی است که تهدیدات و آسیب های منطقه خود را رصد می کنند و  به عنوان یک مسئله در مقابل چشم خود قرار می دهند و برای عبور از آن برنامه می چینند؛ کار شورا فکری و برنامه ریزی است و به همین واسطه ما روی شورا ها حساسیت و اسرار داریم، شوراها باید نخبگان محل و منطقه باشند که بتوانند طرح موضوع و مسئله کنند.
آسیبهای اجتماعی متناسب با وضعیت جغرافیایی هر منطقه باید احصا و تعریف شود
سردار معروفی بیان کرد: اعضای شوراها باید از مقبولیت اجتماعی بالایی برخوردار باشند و هر منطقه از استان و شهرستان یک نسخه جداگانه دارد که باید متناسب با وضعیت اقلیم و نیاز هر منطقه برنامه ریزی کنیم به تناسب تهدید و آسیبی که آن منطقه می شود برنامه ها تعریف می شوند.
وی آسیب شناسی در یک منطقه را بسیار مهم بیان کرد و گفت: مردم و نخبگان همان منطقه کسانی که اقلیم و فرهنگ و راه را می دانند و مردم، زیر و بم کار و آسیب را می شناسند برای برطرف کردن آن آسیب باید برنامه ریزی و وارد عمل شوند. در هر منطقه آسیب فرق می کند؛ در یک منطقه ماهواره در جایی دیگر مسائل اجتماعی و اعتیاد آسیب در جامعه است.
امربه معروف و نهی از منکر از اصلی ترین و تاثیرگذارترین شوراهای بسیج است
وی یکی از اهداف کار شوراها را امربه معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: شورای امر به معروف و نهی از منکر به عنوان اولویت دارترین شورای ماست که امروز در جامعه اسلامی با حجمه سنگین جنگ نرم و عملیات روانی و ترفندهایی که دشمن دارد نیازمند آن هستیم که دشمن امروز دین جوانان و آرمان های ما را مورد هدف قرار داده است و دشمن به دنبال زدودن و گرفتن عزت و سربلندی ماست که وجود علمای دلسوز معتقد به مبانی اصول دین باید این مسائل را برنامه ریزی کنند و آن را سروسامان دهند.
سردار حسین معروفی برنامه محور بودن شوراهای پایگاه ها را بسیار ارزشمند خواند و افزود: شوراهای پایگاه ها با خرد جمعی و برنامه ریزی افکار را به برنامه سالانه تبدیل کنند، هدف گذاری ها تعریف شود تا راه رسیدن به قله را پیدا کند.
فرمانده سپاه سلمان استان با اشاره به نام گذاری امسال به  سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار کرد: بسیج مستضعفین و سپاه توفیق فعالیت، برنامه وطرح  در عرصه مقاومتی را از همان ابتدای طرح موضوع توسط مقام معظم رهبری قریب به شش سال داشته و  از طرح و برنامه های خود در این زمینه به دولتهای نهم و دهم نیز ارائه داده است.
وی ادامه داد: نسخه شفا بخش اقتصاد فعلی ما و برون رفت از وضعیت فعلی در کشور ما در حوزه اقتصاد مقاومتی است؛ باید جامعه و مردم را در نظر بگیریم و به کمکشان بشتابیم پروژه های بزرگ و سنگین و تاثیر گذار اعتبار کلان می خواهد و ما نمی توانیم پروژه بزرگی که پنج سال زمان می برد برای اجرای آن وقت بگذاریم و امروز مردم که در معیشت خود مشکل دارند نادیده گرفته شود .
سردار معروفی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در حوزه اقتصاد مقاومتی بیان کرد: امسال اول فروردین در مشهد مقدس مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی فرمودند "امروز جنگ دشمن با ما جنگ تمام عیار اقتصادی است و راه مقابله با آن اقتصاد مقاومتی است"
وی افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی حضرت آقا ده اقدام اساسی را بیان فرمودند، یکی از مهمترین این  اقدامات  نگاه ویژه به پروژه های کوچک و متوسط و زود بازده است ، طرحی که درآن یک جمعیت و یک خانوار بتواند انجام دهد از جمله بتواند  با در یافت تسهیلات یکصد تا سیصد میلیون ریالی با چهار دام سنگین معاش و زندگی خود را تامین کند.
 این سیاست اقتصادی از اولویت های  بسیج سازندگی سپاه  در حوزه اقتصاد مقاومتی است که حوزه ها و  پایگاه های مقاومت از محورهای اساسی آنها هستند.
وی بیان کرد: در حال حاضر در قرار گاه قدس و سپاه استان حوزه محرومیت زدایی حوزه جدی است که یک بخش آن در استان باهماهنگی کمیته امداد و سپاه در حال انجام است، و بخش دیگر در قالب بیش از ششصد اردوی جهادی مشکلات مردم را رفع و برطرف می کنند؛از جمله  لایه روبی قنات ها، جاده و مدرسه سازی و حتی ایجاد بیمارستانهای صحرایی در حوزه سلامت مردم که  مسئولیت اصلی آن در واقع بر  دوش حوزه ها و پایگاه هاست.
بصیرت از عمق ایمان بسیج الهام می گیرد/ بصیرت در عمق ایمان نیروهای بسیجی است
فرمانده سپاه سلمان با اشاره به اینکه بسیجی ها که نیروهای با بصیرت هستند افزود: بصیرت شما از عمق ایمان شماست، کسی که در بسیج می آید بدون کوچکترین چشم داشت برای رضای خدا این لباس جهاد را به تن می کند و پا در عرصه کار زار می کند این انسان بصیر ترین انسان هاست و این بصیرت را خداوند متعال به شما داده است.
وی با تاکید به روحیه انقلابی گری بیان کرد: چرا مقام معظم رهبری مطلب انقلابی گری را اسرار می کند؟ چرا دشمن اسرار می کند که قید انقلاب گرفته شود؛ انقلاب یعنی زیر بار زور نرفتن، ظلم ندیدن و ظلم نکردن و توجه به مستضعفین و محرومین. انقلاب اسلامی یعنی ندای هرمسلمانی در هرکجای دنیا شنیده شد به کمک آن بشتابید و دست او را بگیرید.
سردار معروفی گفت: برای حفظ روحیه انقلابی، همانطور که حضرت آقا برای علمای مجتهد مجلس خبرگان رهبری و اعضای آن که مجتهد و علمای دین هستند و چه تسنن و چه تشیع به آنها در پیامی فرمود روحیه انقلابی را حفظ کنید؛ آقا به چه کسانی گفت؟ به علما، در پیام شان که مجلس شورای اسلامی که قانون گذار و سیاست گذار در اجرای کشور هستند؛ فرمودند گول دشمن را نخورید.
وی ادامه داد: در روز سوم شعبان رهبر معظم انقلاب در دانشگاه امام حسین (ع) در جمع دانش آموختگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی براین نکته تأکید کردند و فرمودند علتی که دشمن در مقابل شما صف آرایی کرده و ایستاده چیست؟ چون شما انقلابی هستید و ایستاده اید.
وی روحیه انقلابی گری را دستاورد ملی و مذهبی برای ملت ایران دانست و افزود: ملت ایران را با خون دل بدست آورده ایم و تقدیم بالای 200هزار از بهترین انسان ها و شایسته ترین جوانان این کشور و 700هزار جانباز با این روحیه به وجود آمده است و ما بایستی این روحیه را در چهار چوب کار خودمان به طریق اولی حفظ کنیم.
سردار معروفی با اشاره به مفهوم روحیه انقلابی گری خاطرنشان کرد: روحیه انقلابی گری یعنی معامله گری روی سر اصول خود، یعنی غیر محافظه کار بودن در تمام اصول و مبانی خود؛ روحیه انقلابی گری زیربار هیچ تهدیدی از دشمن نرفته و نخواهد رفت انسان هایی که شجاعت دارند در مقابل دشمن نمی لرزند سست نمی شوند و سست عنصری از خود نشان نمی دهند.
وی افزود: غیرمحافظه کار بودن صرفا در سیاسی گری نیست بلکه در حوزه انقلابی گری است یعنی عدم توقع و به خود شیفته نشدن، انسان های غیر محافظه کار هیچ وقت از پیشرفت کار خود راضی نیستند و در پیشرفت کار خود متوقف نمی شوند.
وی گفت: اگر ما بخواهیم خروجی برای انقلاب اسلامی تعریف کنیم ، آن خروجی ولایت و رهبری انقلاب اسلامی است اطاعت از ایشان و توجه به فرامینشان باید با روحیه انقلابی گری باشد یعنی دغدغه دین و مردم داشته باشد از کنار مشکلات و ناملایمات مردم به سادگی عبور نکند روی آنها فکر کرده و چاره ای بیاندیشد، و مردم را در صحنه قرار داده و با کمک آنها مشکلات و معضلات جامعه را برطرف کند.
عزت وافتخار کشور ماحصل روحیه انقلابی گری مردم است
فرمانده سپاه استان گفت: تا به امروز روحیه انقلابی گری کشور را عزیز، بزرگ و جزء کشورهای منحصر به فرد در دنیا مطرح کرده و از کشورهای اصلی در منطقه است این روحیه انقلابی گری به ماعزت داده است کشوری که جایی نداشت الان در کل دنیا و منطقه تاثیر گذار است
سردار معروفی خاطرنشان کرد: روحیه انقلابی گری،مکان و زمان ، قومیت و مذهب برای خدمت نمی شناسد، همین طوری که جمهوری اسلامی ایران با شعار  نه شیعه و نه سنی نه عرب و نه عجم و نه بلوچ ونه کرد بلکه ایران اسلامی بابر عرصه نهاد، و این مهم  یعنی روحیه انقلابی گری انسجام بخش همه اقوام و همه مذاهب کشور است و باید از این روحیه مواظبت کنیم.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب: 422925
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *