۰

مناطق آزاد تجاری، نقش مهمی در دسترسی به فن‌آوری و بازارهای بين‌المللی دارند

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان گفت: مناطق آزاد تجاری نقش مهمی در دسترسی به فناوری و بازارهای بین المللی دارند.
مناطق
مناطق
به گزارش چهاربهاران، دكتر رهنما افزود: یكی از راه های توسعه اقتصادی در مناطق مختلف، تجارت های بین المللی است.
عضو هیات علمی دانشگاه در ادامه گفت: دسترسی به بازارهای جهانی باعث تسهیل انتقال تكنولوژی به كشورها خواهد شد.
رهنما تصریح كرد: استان سیستان و بلوچستان نیز یكی از استانهای برخوردار كشور جهت دسترسی به مناطق آزاد تجاری است و با برنامه ریزی می توان زمینه های شكوفایی و توسعه استان و كشور را فراهم كرد.
به گفته وی وجود دریای عمان و دسترسی به آبهای آزاد می تواند بخش صادرات كالا را از استان به دیگر نقاط جهان بخوبی فراهم آورد و سرمایه گذاران را در داخل كشور جذب نماید.
رهنما در ادامه بيان كرد: مناطق آزاد تجاری با توجه به مزایای قانونی و شرایط خاص خود در صورت برنامه ریزی درست و اصولی و كسب حمایت های قانونی می تواند روند جذب سرمایه گذاری خارجی را تسریع دهد.
وی بیان كرد: موقعیت مناسب ایران و استان به عنوان عمده ترین حلقه ارتباط كشورهای منطقه این امكان را برای مناطق آزاد ویژه فراهم می سازد كه بتوان به نفع اقتصاد ملی از شرایط موجود بهره برداری نمود.
عضو هیات علمی دانشگاه در پایان گفت: این مناطق می توانند با بهره گیری از امكانات، شعاع عملیات تجاری، مالی و اقتصادی و صنعتی كشور را گسترش داده و با توجه به اینكه در بهترین نقاط كریدورهای ترانزیتی بین المللی قرار گرفته اند وضعیت تمركز اقتصادی ترانزیتی موجود در منطقه را به سمت خود متمایل سازند.
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 422899
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *