۰
قائم مقام مرکز فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین:

پایش اطلاعات، مبنای همه شبکه‌های اجتماعی بیگانه است/ تلگرام؛ شبکه‌ای صهیونیستی است

قائم مقام مرکز فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: مبنای همه شبکه های اجتماعی بیگانه جاسوسی و استخراج و پایش اطلاعات کاربرن است.
تلگرام
تلگرام
 به نقل از مشهد پیام، رسول شکری‌نیا، قائم‌مقام مرکز فضای مجازی سازمان بسیج در همایش توانمندسازی مدیران سازمان بسیج هنرمندان کشور در تالار نخل مشهد، اظهار کرد: بهترین ظرفیت برای برقراری ارتباط با مردم در عصر حاضر فضای مجازی است از این رو هنرمندان نیز به عنوان یکی از اقشار مرجع جامعه در این عرصه ورود جدی دارند.
وی در خصوص علل افزایش محبوبیت فضای مجازی، خاطرنشان شد: ویژگی‌هایی همچون ارزان‌قیمت بودن، قابلیت شبکه‌سازی، جذب مخاطب، دیده شدن توسط آحاد مردم و سرعت عمل بالای این شبکه‌ها از جمله دلایل محبوبیت فزاینده این شبکه‌ها است.
قائم مقام مرکز فضای مجازی سازمان بسیج مسنضعفین کشور با اشاره به گسترش روزافزون استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در بین تمامی اقشار مردم گفت: فضای مجازی دارای حوزه‌های گسترده و متنوعی است و درعین‌حال که می‌تواند ابزاری سازنده و مفید و جریان ساز باشد، درصورت عدم آگاهی افراد در چگونگی استفاده از این ابزار، بسیار مخرب و خطرناک باشد.
وی پیرامون اهمیت فضای مجازی در جامعه کنونی بیان کرد: زمانی نشر اخبار و اطلاع‌رسانی در دست تعدادی رسانه محدود بود اما با گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، اکنون هر فرد می‌تواند به مثابه یک یا چند رسانه و پایگاه خبرپراکنی عمل کند و در لحظه خبری که حتی پشتوانه و صحت و سندیت هم ممکن است نداشته باشد، را در شبکه‌های فضای مجازی پخش و سبب ایجاد جریان، بحران و حتی هرج‌ومرج در جامعه شود.
شکری نیا در خصوص جریان سازی‌های مخرب فضای مجازی در سالیان اخیر گفت: پوشش سازمان‌یافته و جریان سازی کاذب در فتنه ۸۸، تحریک اذهان عمومی در جریانات مختلف، ایجاد تجمعات سازمان‌یافته فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ایجاد محبوبیت و شخصیت‌ سازی کاذب برای برخی افراد و گروه ها، جریان سازی و اعتراضات کاذب به موضوعات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی مانند ماجرای برنامه فیتیله، هتل تارای مهاباد و اسیدپاشی اصفهان، ایجاد دوقطبی کاذب به بهانه موضوعات و انفعالات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، ورزشی مانند مسابقه پیامکی خندوانه، قبح شکنی و عادی سازی برخی ناهنجاری ها مانند بازنشر و مشاهده وسیع تصاویر جنایات تروریست ها ازجمله صحنه ای سربریدن ها و آلودگی بصری و تاش برای حیا و عفت زدایی از جامعه از جمله این موارد است که گاها مردم نیز خواسته یا ناخواسته درگیر آن می شوند.
وی ادامه داد: در این بین نمونه های زیادی هم هستند که باهدایت بیگانگان و سرویس های امنیتی و جاسوسی آنها اداره می شود ودر راستای موج آفرینی و ایحاد تشنح و تهییج افکار عمومی و ارائه منویات آنان در حوزه فضای مجازی به طور مستقیم یا غیر مستقیم از طریق سرشاخه های آنان در داخل یا خارج کشور، اداره می شود.
قائم مقام فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین کشور در ادامه افزود: همان‌گونه که در فضای مجازی می‌توان جریانات منفی و مخرب ساخت نیز می‌توان جریانات مثبت و سازنده نیز ایجاد کرد که در این راستا نیازمند تولید محتوای پاک و فاخر در این عرصه هستیم.
وی با صهیونیستی خواندن شبکه اجتماعی تلگرام خاطرنشان کرد: اکثر مردم بر این باورند که شبکه تلگرام شبکه‌ای روسی، دارای امنیت بالاست که سرورهای آن مثلا در کشور روسیه است، درصورتی‌که این شبکه متعلق به «مایکل میری لاشویلی» سرمایه گذار و مالک میلیاردر یهودی و تیم صهیونیستی وی است اما خود وی فردی روس تبار است که البته الان تحت تعقیب روسیه است و در حقیقت این فرد ارتباط بسیار نزدیکی با موساد، سازمان سیا و صهیونیست‌ها دارد و با آژانس امنیت ملی آمریکا(nsa) قرارداد همکاری و تبادل و فروش اطلاعات دارد که این مسئله موضوعی علنی و آشکار است.
قائم مقام مرکز فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین علت عدم مبارزه با این شبکه صهیونیستی در ایران را دیدگاه سیاسی و اجتماعی برخی دولتی ها و وجهه درآمدی آن دانست و گفت: برای امنیت کشور و کاربران مانند بسیاری از کشورها باید درمقابل این شبکه های ارتباطی خارجی ایستاد و باتقویت توانمندی های بومی و شبکه های اجتماعی ایرانی از این ظرفیت استفاده کرد.
وی افزود: البته نرم افزارهای داخلی نیز باید توانایی و ظرفیت جایگزینی داشته باشند و علاوه بر کرافیک و سرعت داده پردازی، توان رقابت با دیگران را داشته و حتی از افزونه های بیشتری هم برخوردار باشند تا مردم که الان بخشی از کارهای روزانه خود را در این شبکه ها انجام می دهند بتوانند از ظرفیت شبکه های ایرانی استفاده کنند.
این کارشناس فضای مجازی راه جلوگیری از صدمات و مضرات احتمالی فضای مجازی را ارتقاء سواد فضای مجازی خود، خانواده و جامعه هدف دانست و گفت: وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی به عنوان متولی سلامت در فضای مجازی باید از شبکه های اجتماعی ایرانی حمایت و امنیت روانی جامعه را در این عرصه تامین کنند.
وی درپایان گفت: احترام به مخاطب، امنیت و آزادی فعالیت در چهارچوب های قانونی، پاسخگو بودن دربرابر مردم و کاربران و عدم سوء استفاده و فروش اطلاعات کاربران و استفاده از سرورهای ایرانی حداقل هایی است که شبکه های اجتماعی داخلی مطمئن از آن باید برخوردار باشند.
انتهای پیام/
يکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۴
کد مطلب: 422875
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *