۰

رشد بیش از 200 درصدی سیستان و بلوچستان در برگزاری ورزش همگانی

مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: استان در سال گذشته با وجود مشکلات مالی در زمینه ی ورزش 223 درصد رشد در برگزاری ورزش همگانی داشته است.
ورزش
ورزش
به گزارش چهاربهاران، حسین ثوری در شورای راهبردی ورزش و جوانان بیان کرد:ریادگیری فنون ورزشی ما را به اهداف ورزشی بیشتری می رساند.
وی افزود: فاصله طولانی بین شهرها-وزش بادهای 120 روزه در سیستان- وجود گرمای 40 درجه و نبود مراکز اقتصادی قوی در صنایع و معادن استان از جمله ضعف های موجود در زمینه ی ورزش این استان است.
این مسئول ادامه داد: وجود 50 درصد نیروی انسانی بالقوه استان در بخش روستایی، بهره مندی از مناطق گرم و مرطوب استان جهت برگزاری مطلوب رویدادهای ملی و منطقه ای، بهره مندی از جمعیت جوانان در استان و تقویت رشته های ورزشی برای بالا بردن سطح فرهنگ می تواند فرصت های خوبی برای سیستان و بلوچستان در عرصه توسعه ورزش بشمار آید.
ثوری خاطر نشان کرد: ورزش های رزمی در مرکز و ورزش دو میدانی در جنوب استان از پیشرفت خوبی برخوردار هستند.
وی با اشاره به عواملی که ورزش استان را تهدید می کنند گفت: خشکسالی های مکرر، قرار گرفتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر، نبود باشگاههای حرفه ای و پایین بودن سطح درآمد از جمله تهدیدهایی است که حوزه ورزش استان را با خطر مواجه کرده است.
وی اذعان کرد: 275 مکان ورزشی در استان وجود دارد که از این تعداد 138 مکان روباز و 137 مکان سرپوشیده هستند.
مدیر کل ورزش و جوانان اظهار کرد: کمبود اعتبارات ورزشی و  فقدان اسپانسر در بخش ورزش از جمله مشکلاتی است که در زمینه ورزش جوانان این استان وجود دارد.
حسین ثوری پیشنهاداتی در خصوص تخصص اعتبار برای حمایت از ورزش بانوان،تخصص اعتبار جهت کمک به توسعه ورزش استان، اختصاص بودجه به منظور میزبانی مسابقات ورزشی، ایجاد چمن های مصنوعی فوتبال و تخصص اعتبار برای جذب جوانان به ورزش برای دوری از مواد مخدر را در جلسه شورای راهبردی ورزش و جوانان با حضور وزیر ورزش مطرح کرد.
سه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب: 422863
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *