۰
استاندار سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران:

برگزرای اجلاس فرصتی طلایی برای ترقیب و تشویق به سرمایه گذاری در چابهار است/ توسعه چابهار موجب رفع زیرساختها در نواحی همجوار خواهد شد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برگزرای اجلاس فرصتی طلایی بود برای ترقیب و تشویق به سرمایه گذاری در چابهار است
استاندار
استاندار
علی اوسط هاشمی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره اجلاس آیورا و قطب اقتصادی کشور اظهار کرد: حضور نمایندگان حوزه اقتصادی 21 کشور در قطب اقتصادی ایران، اهمیت این بندر را نشان می دهد.
وی از چابهار بعنوان پل اقتصادی یاد کرد و افزود: مشارکت کشورهای عضو آیورا، نوید بخش ارتقا نقش چابهار در مبادلات اقتصادی منطقه ای در آینده  نزدیک است.
استاندار ادامه داد: در توسعه ارتباطات تجاری اقتصادی و بندری خشکی و آبی این نوع ظرفیت ها می تواند درجهت تسریع و کاهش زمان برای رسیدن به اهداف مورد نظرما باشد.
وی گفت: با میزبانی در چابهار یک تصویر تمام عیاری از واقعیت های اینجا را نمایان کردیم و یک نگاهی را شکل بدهیم که می تواند مؤثر واقع شود، چراکه بندر چابهار دارای چه قابلیت هایی و چه فضای پر رونقی است و اینها نشانه هایی برای ترقیب و تشویق در مسیر سرمایه گذاری است.
هاشمی درخصوص عدم توازن صادرات و واردات بی رویه در مناطق آزاد، گفت: آنچه که پایه ریزی میگذاریم در آینده به اثبات می رسد؛ منطقه آزاد چابهار جنسش از سایر مناطق کشور متفاوت است، هیچ منطقه آزادی را ندارید این میزان سرمایه گذاری های کلان و بزرگی صورت بگیرد؛ وقتی سخن از بیست میلیون تن پتروشیمی به میان می آید و هفده واحد فولاد، آلومینیم نیروگاه و توسعه بندر را به سخن می آوریم اینها در زمینه صادرات محوری و توسعه ترانزیت خواهد بود.
استاندار سیستان و بلوچستان در خصوص زیر ساختهای شهرستان چابهار خاطر نشان کرد: محرومیت های شهر و حاشیه با وجود توسعه مکران قابل رفع است، مشکلات آب و برق و زیرساختی شهرستان چابهار در درون پروژه ها باید انجام شود و الزام است وقتی به سمت پذیرش صنایع بزرگ خیز برمی داریم یعنی قبول جمعیت کثیر، جمعیت کثیر زیرساخت زیست مناسب را می طلبد.
انتهای پیام/
شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۵۴
کد مطلب: 422850
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *