۰
رئیس میراث فرهنگی و گردشگری چابهار خبر داد:

چابهار، میزبان جشنواره گردشگری اقوام ایران زمین خواهد بود

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری چابهار گفت: فرهنگ اقوام ایرانی در قالب جشنواره در چابهار به نمایش گذاشته می‌شود.
میراث
میراث
سعید سایگانی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به احیاء و معرفی فرهنگ ایرانی به نسل جوان اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی نسل جوان با فرهنگاصیل کشور و قومیت های بخشهای مختلف ایران است.
وی برگزاری جشنواره اقوام ایرانی را یکی از توسعه های مهم صنعت گردشگری عنوان کرد و افزود: جشنواره اقوام ایرانی با به نمایش گذاشتن وجوه مشترک اقوام ایرانی فراهم نمودن فضای شاد و مفرح برای گردشگران و بازدیدکنندگان اقدامی مهم در توسعه صنعت گردشگری محسوب می‌شود.
سایگانی بیان کرد: جشنواره گردشگری اقوام ایرانی با حضور گروههای گردشگری از نقاط مختلف کشور  از 28 اردیبهشت ماه در چابهار برگزار می شود.
رئیس میراث فرهنگی و گردشگری چابهار تصریح کرد: در این جشنواره که با حضور گروههای موسیقی و سوغات و هدایا و صنایع‌دستی استان‌هایی چون گلستان، خراسان جنوبی، کردستان، خوزستان، آذربایجان شرقی، فارس،یزد،کرمانشاه ، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و عشایر برخی از استانها برگزار می‌شود.
وی افزود: در  جشنواره اقوام ایرانی سوغات، صنایع دستی، لباس محلی، غذاهای محلی و موسیقی محلی اقوام مختلف در کشور در معرض دید عموم قرارمی‌گیرد تا شهروندان از نزدیک با فرهنگ دیگر نقاط کشور آشنا شوند.
وی خاطر نشان کرد:جشنواره گردشگری اقوام ایران زمین با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، استانداری، منطقه آزاد تجاری چابهار و اداره کل امور عشایر استان 28 لغایت 30 اردیبهشت ماه جاری در چابهار برگزار می‌شود.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب: 422808
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *