۰
در سفر دو روزه به چابهار؛

دبیر شورایعالی مناطق آزاد از روند آماده‌سازی محل برگزاری اجلاس سران آیورا در چابهار بازدید کرد

دبير شورايعالي مناطق آزاد كشور در سفر دو روزه به چابهار از روند آماده سازی منطقه آزاد چابهار از كنفراس رئيسان مناطق آزاد كشورهاي حاشيه اقيانوس هند «آيورا iora» بازدید كرد.
ترکان
ترکان
به گزارش چهاربهاران، اکبر ترکان و هیئت همراه در سفر 2 روزه خود به این منطقه ابتدا از روند آماده‌سازی تالار همایش‌های بین‌المللی منطقه که محل برگزاری اجلاس سران آیورا است و نیز سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه دریانوردی چابهار از دیگر مکان‌های برگزاری اجلاس آیورا است بازدید به عمل آوردند.
 دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در  ابتدای ورود به چابهار از پروژه‌های عمرانی در دست ساخت منطقه آزاد چابهار از جمله مسجد مرکزی، استادیوم سرپوشیده 2 هزار نفری و خوابگاه امام علی(ع) دانشگاه بین‌المللی چابهار دیدن کرد.
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در ادامه سفر خود به منطقه آزاد چابهار امروز در نشستی با "عبدالستارمراد" وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی افغانستان ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش تجارت و ترانزیت را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.
ترکان علوه بر این دیدارها تالار همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد چابهار که محل برگزاری اجلاس سران آیورا است را افتتاح می‌کند و نیز برگزاری شورای  سیاست‌گذاری اجلاس سران آیورا با حضور روسای کارگروه‌ها و کمیته های تخصصی برگزاری این اجلاس از دیگر برنامه‌های دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور به این منطقه است.
گفتنی است اجلاس سران آیورا متشکل از روسای مناطق آزاد کشورهای حوزه اقیانوس هند و 5 کشور ناظر به عنوان مهم‌ترین رویداد پس از پساتحریم منطقه با حضور 24 کشور عضو آیورا به میزبانی سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار 30 و 31 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب: 422801
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *