۰

اساس صنعت توريسم هر منطقه، طبيعت آن است

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: اكوتوریسم یكی از بخشهای مهم صنعت توریسم است كه در دهه اخیر رشد سریعی در جهان داشته كه در این رابطه می توان گفت اساس صنعت توریستی هر منطقه، طبیعت آن است.
توریسم
توریسم
به گزارش چهاربهاران، دكتر حسین نگارش در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه‌ سیستان و بلوچستان، افزود: در سالهای اخیر به بخش صنعت توریسم در توسعه منطقه ای توجه زیادی شده است.
وی تصریح كرد: اكوتوریسم همزیستی مسالمت آمیز انسان و طبیعت و بهره برداری انسان از طبیعت در راستای توسعه پایدار است.
عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: یكی از مهمترین بخش های طبیعت كه بیشتر توریست ها به آن علاقه‌مندند سواحل است.
وی بیان كرد: گنجینه پتانسیل های اكوتوریستی سواحل دریای عمان می تواند این منطقه را به یكی از قطب های اكوتوریستی كشور تبدیل كند.
نگارش در ادامه خاطرنشان كرد: استان سیستان و بلوچستان با داشتن 300 كیلومتر مرز آبی با دریای عمان از مرز بندر گواتر در مرز پاكستان تا بندر جاسك در استان هرمزگان از موقعیت ویژه ای جهت توسعه توریسم ساحلی برخوردار است.
عضو هیات علمی دانشگاه در پایان گفت: سواحل استان سیستان و بلوچستان از لحاظ ویژگیهای اكوریستی مانند گل فشان ها، مانگروها، خور باهو كلات، خلیج گواتر، سواحل بالا آمده، خورتنگ، سواحل و پلاژها و جلگه ساحلی دشتیاری از جاذبه های گردشگری است كه می توان با شناساندن آن به مردم، گردشگر زیادی را به استان جذب كرد.
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 422791
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *