۰

اقدامات امنيتي تهاجمي در مرحله دوم رزمايش پيامبر اعظم(ص)انجام مي شود

فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اعلام كرد: در مرحله دوم اجراي رزمايش امنيتي پيامبر اعظم(ص) اقدام امنيتي تهاجمي از سوي رزمندگان نزاسا حاضر در اين رزمايش 3 روزه بر عليه گروهك هاي تروريستي- تكفيري انجام مي شود.
رزمایش
رزمایش
به گزارش چهاربهاران، سردار سرتيپ پاسدار محمدپاكپور روز چهارشنبه در حاشيه برگزاري دومين روز از رزمايش امنيتي پيامبر اعظم(ص) در جنوب شرق كشور در جمع خبرنگاران عنوان كرد.
وي به تشريح اجراي اين مرحله از اين رزمايش امنيتي پرداخت و گفت: در روز جاري 3 نوع عمليات از سوي يگانهاي حاضر در اين رزمايش امنيتي انجام مي شود كه عمليات كمين عليه ستون دشمن فرضي كه از مرز نفوذ كرده، عمليات باز پس گيري پاسگاه مرزي كه از سوي دشمن فرضي به تصرف در آمده و عمليات راه بندي و رفع راه بندان كه از سوي تروريست ها ايجاد شده از اين دست عمليات است.
فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ادامه داد: با برنامه ريزي انجام شده در اجرا و برگزاري اين مرحله از رزمايش امنيتي پيامبر اعظم(ص) قرار است بالگردهاي هوا نيروز نيروي زميني سپاه گوشه اي از توان عملياتي خود را با رصد و شناسايي اشرار، تروريست ها و اجراي آتش سنگين بر روي مواضع آنان انجام دهند.
سردار پاكپور تاكيد كرد: در اين مرحله رزمايش نيروهاي شركت كننده با استفاده از تمام توان عملياتي خود با پشتيباني آتش از زمين و هوا به دشمن فرضي نفوذ كرده به منطقه را منهدم و آنان را تعقيب و از خاك سرزمين مان خارج كنند.
وي اضافه كرد: در روز نخست اين رزمايش بزرگ امنيتي نيز سلسله عمليات جلوگيري از نفوذ دشمن فرضي به مناطق جمعيتي، عمليات كمين در مناطق مرزي و رهايي گروگان از دست گروهك هاي تروريستي و تكفيري روز گذشته (سه شنبه) در منطقه سراوان(جالق) از سوي رزمندگان سپاه حاضر در رزمايش 3 روزه به اجرا در آمد.
در اجرا و برگزاري اين رزمايش بزرگ امنيتي تيپ ها و لشگرهاي مختلف وابسته به نيروي زميني سپاه سازماندهي شدند كه با اقتدار كامل و آرايش منظم به اجراي آن مي پردازند.
اين رزمايش در روز نخست در بخش جالق منطقه سراوان، روز دوم در منطقه عمومي ميرجاوه و روز سوم با تجمع فرماندهان و يگان هاي شركت كننده در شرق زاهدان برگزار مي شود.
نيروهاي بومي و لشگرهاي 41 ثارالله و 19 فجر، تيپ هاي 33 المهدي(عج)، 110 سلمان، حضرت علي اكبر (ع) و يگان هاي صالحين و صابرين، توپخانه، زرهي و مكانيزه و يگان تازه تاسيس هوانيروز در اين رزمايش شركت دارند.
قرار است در اين رزمايش امنيتي جديدترين دستاوردهاي نيروي زميني سپاه در حوزه دفاعي و امنيتي بكارگيري و آزمايش شود.
اين رزمايش با چهار هدف حفظ آمادگي رزمي در يگان هاي منطقه اي، نمايش اقتدار نيروهاي مسلح مستقر در منطقه، هويت بخشي و امنيت سازي مبتني بر بومي و مردمي كردن امنيت در منطقه و عملياتي كردن برخي تاكتيك ها و روش هاي مختلف عملياتي در متون درسي برگزار مي شود.
در مرحله نخست برگزاري اين رزمايش سه روزه، سردار سرلشكر پاسدار محمد باقري رئيس سازمان اركان ستاد كل نيروهاي مسلح، سردار سرتيپ پاسدار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه، سردار سرتيپ پاسدار محمد پاكپور فرمانده نيروي زميني سپاه و شماري از فرماندهان عاليرتبه ارتش، نيروي انتظامي، روحانيون و مسئولان استاني و شهرستاني حضور داشتند.
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب: 422740
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *