۰
در تعطیلات نوروزی؛

بیش از 300 هزار مسافر نوروزی از جاذبه های گردشگری بندر چابهار بازدید کردند/ از برپایی نمایشگاه صنایع دستی تا جشنواره بهار در چابهار

از از تاریخ ۲۷ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین 95، 306 هزار و 960 نفر مسافر از جاذبه های گردشگری، اماکن تاریخی و تجاری شهرستان چابهار بازدید کردند.
منطقه ازاد
منطقه ازاد
مدیرعامل منطقه آزاد تجاری شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به بازدید های مسافران و گردشگران نوروزی در بندر چابهار اظهار کرد: بازدید مسافران و گردشگران از مکان های تاریخی و تجاری شهرستان چابهار از جمله اصلی ترین برنامه های گردشگران نوروزی در بود.
حامدعلی مبارکی با بیان اینکه مسافران در هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمانپذیرها ظرفیت شب اقامت داشتند، افزود: این گردشگران و مسافران نوروزی در مدارس، کمپینگ های اقامتی شهرداری، منازل استیجاری، هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذیرها، مهمانسراها، پارک ها و بوستان ها اسکان داده شدند.
وی از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی با حضور هنرمندان صنایع دستی از شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان در ایام نوروز خبر داد و بیان کرد: این نمایشگاه با 40 غرفه در رشته های مختلف وعرضه و طبخ 72 نوع غذای سنتی یکی دیگر از برنامه های موفق ایام نوروز بود که با استقبال خوب مسافران و گردشگران نوروزی مواجه شد.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری"بهار در چابهار" به همت مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان را یکی از برنامه های موفق این ایام عنوان کرد و افزود: این برنامه از5 تا 13فروردین ماه 95 به مدت 9 شب با اجرای برنامه های شاد فرهنگی با استفاده از هنرمندان مطرح کشور، استان و چابهار توانست هر شب بیش از 5 هزارنفر را برای تماشای برنامه ها به جایگاه میلاد بکشاند.
مبارکی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی، تفریحی و خانوادگی ویژه مسافران نوروزی را از دیگر برنامه های این ستاد عنوان کرد و ادامه داد: در طول ایام نوروز 95 مسابقات کریکت چهارجانبه شاغلین اتباع هندوستان، پاکستان و افغانستان با تیم منطقه آزاد چابهار به عنوان تیم اول کشور، دارت بانوان، ماهیگیری خانوادگی، اتومبیل رانی رالی، شتر سواری، تیر اندازی با اهداف پروازی، مچ اندازی آقایان، طناب کشی و مجسمه سازی از سوی کمیته ورزش و تفریحات سالم برگزار شد.
وی گفت: با سه کارگروه شهرستان چابهار شامل : آسایش و امنیت اجتماعی ، ایمنی جاده ها و کارگروه ایمنی دریا همکاری تنگاتنگی داشتیم که هیچگونه گزارشی مبنی بر صدمات و حوادث در طول این مدت ثبت نشده است .
بر اساس آمار های اعلام شده مقام های رسمی شهرستان چابهار در سال نوروز 95؛ 293 هزار و 140 از مناطق و جاذبه های گردشگری منطقه آزاد تجاری چابهار بازدید کردند.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 422720
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *