۰
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سيستان و بلوچستان:

بيش از سه ميليون گردشگر نوروزي از سيستان و بلوچستان ديدن كردند

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سيستان و بلوچستان گفت: سه ميليون و 114 هزار و727 گردشگر و مسافر نوروزي از 25 اسفند 94 تا 15 فروردين 95 به اين استان سفر كردند.
گردشگر
گردشگر
به گزارش چهاربهاران، كامبيز مشتاق گوهري اظهار داشت: 12 هزار و 384 نفر از مجموع كل مسافران نوروزي سيستان و بلوچستان را گردشگر خارجي تشكيل داده است.
وي ادامه داد: شمار سفرهاي نوروزي به سيستان و بلوچستان در همسنجي با تعطيلات سال قبل با دو ميليون و 267هزار مسافر 22 درصد رشد داشته است.
وي افزود: شهرستان چابهار و كنارك به دليل موقعيت خاص خود بيشترين شمار گردشگر را داشته و پس از آن زاهدان و منطقه سيستان در شمال سيستان و بلوچستان بيشترين بازديد كننده را در ايام نوروز داشتند.
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سيستان و بلوچستان تصريح كرد: 64 مكان شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذير و دفاتر خدمات مسافرتي و گردشگري در استان به مسافران و گردشگران نوروزي خدمات رساني كردند.
سيستان و بلوچستان در جنوب شرق ايران با گستره 187 هزار و 502 كيلومتر مربع معادل 11.5درصد مساحت كشور با بيش از دو ميليون و 700 هزار نفر جمعيت از مناطق بكر و زيباي گردشگري محسوب مي شود كه همه ساله در نوروز پذيراي شمار زيادي از هموطنان است.
اين استان از شمال به خراسان جنوبي، از غرب به كرمان و هرمزگان، از جنوب به درياي عمان و از شرق به دو كشور افغانستان و پاكستان محدود مي شود، آب و هواي استان از نوع بياباني و حداكثر دماي سالانه آن به بيش از 40 درجه سانتيگراد مي رسد.
استان سيستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، هيرمند، زهك، هامون، نيمروز، ميرجاوه، خاش، سراوان، سيب سوران، مهرستان، ايرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نيكشهر، سرباز، كنارك و چابهار و داشتن صدها اثر باستاني، تاريخي، فرهنگي و مكان هاي تفريحي و ديدني، سواحل زيبا، بازارهاي متعدد با كالاهاي داخلي و خارجي، منطقه آزاد و كوه سرافراز تفتان و از همه مهمتر مردمي مهربان و مهمان نواز ميزبان مسافران و گردشگران در تمام فصول سال است.
وجود مرزهاي طولاني زميني و دريايي و سدها و رودخانه هاي متعدد، باغ هاي ميوه هاي گرمسيري و صنايع دستي منحصر به فرد از ديگر توانمندي ها و جاذبه هاي پهناورترين استان كشور است.
سفر به سيستان و بلوچستان از طريق هوايي، دريايي و سه مسير زميني خراسان- زاهدان - زابل، كرمان - زاهدان، كرمان - ايرانشهر و جاسك -كنارك - چابهار امكان پذير است.
انتهای پیام/ ایرنا
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب: 422719
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *